KM 59 - PRZENIESIENIE UPRAWNIEŃ WYNIKAJĄCYCH Z ZEZWOLENIA NA WYKONYWANIE ZAWODU PRZEWOŹNIKA DROGOWEGO W PRZYPADKU ŚMIERCI OSOBY FIZYCZNEJ, WSTĘPUJĄCEMU NA JEJ MIEJSCE SPADKOBIERCY
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
1. Wniosek.
2. Załączniki:
- umowa o dział spadku,
- oświadczenie osoby zarządzającej transportem zgodnie z art. 4 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1071/2009
oraz kopia certyfikatu kompetencji zawodowych tej osoby albo oświadczenie osoby uprawnionej na podstawie umowy do wykonywania zadań w imieniu przedsiębiorcy do wykonywania zadań
zarządzającego transportem w imieniu przedsiębiorcy o spełnieniu warunków, o których mowa w art. 4 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1071/2009 oraz kopię certyfikatu kompetencji zawodowych tej osoby – załącznik 1, - dokumenty potwierdzające spełnienie warunków, o których mowa w art. 7 rozporządzenia (WE)
nr 1071/2009, że co roku dysponuje kapitałem i rezerwami o wartości równej co najmniej:
-
9 000 euro – w przypadku wykorzystywania tylko jednego pojazdu,
-
5 000 euro – na każdy dodatkowo wykorzystywany pojazd. Kurs euro w 2025 roku wynosi: 4,2853 zł.
- oświadczenie przedsiębiorcy, że dysponuje bazą eksploatacyjną ze wskazaniem adresu bazy, jeżeli adres ten jest inny niż adres wskazany zgodnie z pkt 2 – załącznik 2,
- informacja z Krajowego Rejestru Karnego dotycząca osoby:
- będącej członkiem organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub -
komandytową, dyrektora wykonawczego, o którym mowa w art. 30076 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych,
- prowadzącej działalność gospodarczą – w przypadku innego przedsiębiorcy,
- zarządzającej transportem lub uprawnionej na podstawie umowy do wykonywania zadań zarządzającego transportem w imieniu przedsiębiorcy o niekaralności za przestępstwa w dziedzinach określonych w art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia (WE) nr 1071/2009, wymienione w art. 5 ust. 2a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym,- oświadczenia osób, o których mowa powyżej o niekaralności za poważne naruszenie, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. b rozporządzenia (WE) nr 1071/2009, w tym najpoważniejsze naruszenie określone w załączniku IV do rozporządzenia (WE) nr 1071/2009 – załącznik 3,
oświadczenia osób, o których mowa powyżej, o nieskazaniu poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiejza przestępstwa w dziedzinach określonych w art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia (WE) nr 1071/2009, wymienione w art. 5 ust. 2a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym - załącznik nr 4,
wykaz pojazdów - załącznik 5
dowód uiszczenia opłaty za przeniesienie uprawnień wynikających z zezwolenia
Komórka organizacyjna
Wydział Komunikacji i Drogownictwa (KM), pok. 06 (parter), tel. 59841-85-44, e-mail: drogownictwo@powiat.slupsk.pl.
Opłaty
1. Opłata administracyjna:
1) za przeniesienie uprawnień wynikających z zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego
w przypadku śmierci osoby fizycznej posiadającej zezwolenie i wstąpienia na jej miejsce spadkobiercy pobiera się
opłatę w wysokości 50,00 zł. Opłatę można uiścić:
1) w Starostwie Powiatowym w Słupsku:
- gotówką lub kartą płatniczą w opłatomacie,
- kartą płatniczą na stanowisku u pracownika załatwiającego sprawę;
2) przelewem na rachunek Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14,
konto Nr 45 1600 1462 1873 1864 1000 0001
(z dopiskiem dokonywanej operacji, np. "Opłata za przeniesienie uprawnień wynikających z zezwolenia....").
Dowód wpłaty należy dołączyć do danej sprawy.
2. Opłata skarbowa:
1) za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł.
opłatę skarbową można uiścić:
1) w Starostwie Powiatowym w Słupsku:
- gotówką lub kartą płatniczą w opłatomacie,
- kartą płatniczą na stanowisku u pracownika załatwiającego sprawę;
2) w kasie Urzędu Miejskiego w Słupsku;
3) przelewem na rachunek Urzędu Miejskiego w Słupsku: 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010, ul. Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk (z dopiskiem operacji np. "Opłata skarbowa z tytułu ..."). Dowód wpłaty należy dołączyć do danej sprawy.
Termin i sposób realizacji
Do 30 dni.
1) w Biurze Obsługi Mieszkańców, w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14, pok. 01;
2) w Wydziale Komunikacji i Drogownictwa, w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14 – pok. 06, tel. 59 841-85-44.
2. Elektronicznie, za pośrednictwem platformy e-PUAP (z zachowaniem warunków określonych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego), bądź za pośrednictwem adresu do e- doręczeń (zgodnie z ustawą o doręczeniach elektronicznych z dnia 18 listopada 2020 r. ).
3. Za pośrednictwem operatora pocztowego na adres Starostwa Powiatowego w Słupsku: ul. Szarych Szeregów 14, 76-200 Słupsk.
Podstawa prawna
-
− ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym;
-
− ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej;
-
− ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
-
− rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r.
ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego
i uchylające dyrektywę Rady 96/26/WE;
-
− rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie wzorów zezwolenia na
wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego
oraz wypisów z tych dokumentów;
-
− rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r.
w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych.
Tryb odwoławczy
Opłatę skarbową można uiścić:
1) w Starostwie Powiatowym w Słupsku:
- gotówką lub kartą płatniczą w opłatomacie,
- kartą płatniczą na stanowisku u pracownika załatwiającego sprawę;
2) w kasie Urzędu Miejskiego w Słupsku;
3) przelewem na rachunek Urzędu Miejskiego w Słupsku: 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010, ul. Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk (z dopiskiem operacji np. "Opłata skarbowa z tytułu ..."). Dowód wpłaty należy dołączyć do danej sprawy.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Do 30 dni.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Na podstawie art.127 § 2 i 129 Kpa stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku za pośrednictwem Starosty Słupskiego w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Zgodnie z art. 127a „w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.”
Na podstawie art. 130 § 4 Kpa decyzja podlega wykonaniu przed upływem terminu do wniesienia odwołania, jeżeli jest zgodna z żądaniem wszystkich stron lub jeżeli wszystkie strony zrzekły się prawa do wniesienia odwołania.