Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Powiat Słupski

KM 59 - PRZENIESIENIE UPRAWNIEŃ WYNIKAJĄCYCH Z ZEZWOLENIA NA WYKONYWANIE ZAWODU PRZEWOŹNIKA DROGOWEGO W PRZYPADKU ŚMIERCI OSOBY FIZYCZNEJ, WSTĘPUJĄCEMU NA JEJ MIEJSCE SPADKOBIERCY

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

Procedura KM 59

1. Wniosek.

2. Załączniki:
- umowa o dział spadku,
- oświadczenie osoby zarządzającej transportem zgodnie z art. 4 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1071/2009

oraz kopia certyfikatu kompetencji zawodowych tej osoby albo oświadczenie osoby uprawnionej na podstawie umowy do wykonywania zadań w imieniu przedsiębiorcy do wykonywania zadań

zarządzającego transportem w imieniu przedsiębiorcy o spełnieniu warunków, o których mowa w art. 4 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1071/2009 oraz kopię certyfikatu kompetencji zawodowych tej osoby – załącznik 1, - dokumenty potwierdzające spełnienie warunków, o których mowa w art. 7 rozporządzenia (WE)
nr 1071/2009, że co roku dysponuje kapitałem i rezerwami o wartości równej co najmniej:

  • 9 000 euro – w przypadku wykorzystywania tylko jednego pojazdu,

  • 5 000 euro – na każdy dodatkowo wykorzystywany pojazd. Kurs euro w 2025 roku wynosi: 4,2853 zł.

    - oświadczenie przedsiębiorcy, że dysponuje bazą eksploatacyjną ze wskazaniem adresu bazy, jeżeli adres ten jest inny niż adres wskazany zgodnie z pkt 2 – załącznik 2,

    - informacja z Krajowego Rejestru Karnego dotycząca osoby:
    - będącej członkiem organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub

  • komandytową, dyrektora wykonawczego, o którym mowa w art. 30076 ustawy z dnia 15 września 2000 r. Kodeks spółek handlowych,

    - prowadzącej działalność gospodarczą – w przypadku innego przedsiębiorcy,
    - zarządzającej transportem lub uprawnionej na podstawie umowy do wykonywania zadań zarządzającego transportem w imieniu przedsiębiorcy o niekaralności za przestępstwa w dziedzinach określonych w art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia (WE) nr 1071/2009, wymienione w art. 5 ust. 2a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym,

    - oświadczenia osób, o których mowa powyżej o niekaralności za poważne naruszenie, o którym mowa w art. 6 ust. 1 lit. b rozporządzenia (WE) nr 1071/2009, w tym najpoważniejsze naruszenie określone w załączniku IV do rozporządzenia (WE) nr 1071/2009 – załącznik 3,
    oświadczenia osób, o których mowa powyżej, o nieskazaniu poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

    za przestępstwa w dziedzinach określonych w art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia (WE) nr 1071/2009, wymienione w art. 5 ust. 2a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym - załącznik nr 4,

    wykaz pojazdów - załącznik 5
    dowód uiszczenia opłaty za przeniesienie uprawnień wynikających z zezwolenia

Wniosek 


Komórka organizacyjna

Wydział Komunikacji i Drogownictwa (KM), pok. 06 (parter), tel. 59841-85-44, e-mail: drogownictwo@powiat.slupsk.pl.


Opłaty

1. Opłata administracyjna:

1) za przeniesienie uprawnień wynikających z zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego

w przypadku śmierci osoby fizycznej posiadającej zezwolenie i wstąpienia na jej miejsce spadkobiercy pobiera się

opłatę w wysokości 50,00 zł. Opłatę można uiścić:

1) w Starostwie Powiatowym w Słupsku:
- gotówką lub kartą płatniczą w opłatomacie,
- kartą płatniczą na stanowisku u pracownika załatwiającego sprawę;
2) przelewem na rachunek Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14,
konto Nr 45 1600 1462 1873 1864 1000 0001
(z dopiskiem dokonywanej operacji, np. "Opłata za przeniesienie uprawnień wynikających z zezwolenia....").

Dowód wpłaty należy dołączyć do danej sprawy.

2. Opłata skarbowa:

1) za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł.

opłatę skarbową można uiścić:
1) w Starostwie Powiatowym w Słupsku:
- gotówką lub kartą płatniczą w opłatomacie,
- kartą płatniczą na stanowisku u pracownika załatwiającego sprawę;
2) w kasie Urzędu Miejskiego w Słupsku;
3) przelewem na rachunek Urzędu Miejskiego w Słupsku: 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010, ul. Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk (z dopiskiem operacji np. "Opłata skarbowa z tytułu ..."). Dowód wpłaty należy dołączyć do danej sprawy.


Termin i sposób realizacji

Do 30 dni.

1) w Biurze Obsługi Mieszkańców, w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14, pok. 01;

2) w Wydziale Komunikacji i Drogownictwa, w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14 – pok. 06, tel. 59 841-85-44.

2. Elektronicznie, za pośrednictwem platformy e-PUAP (z zachowaniem warunków określonych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego), bądź za pośrednictwem adresu do e- doręczeń (zgodnie z ustawą o doręczeniach elektronicznych z dnia 18 listopada 2020 r. ).

3. Za pośrednictwem operatora pocztowego na adres Starostwa Powiatowego w Słupsku: ul. Szarych Szeregów 14, 76-200 Słupsk.


Podstawa prawna

  • −  ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym;

  • −  ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej;

  • −  ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;

  • −  rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r.

    ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego

    i uchylające dyrektywę Rady 96/26/WE;

  • −  rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie wzorów zezwolenia na

    wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego

    oraz wypisów z tych dokumentów;

  • −  rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r.

    w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych.


Tryb odwoławczy

Opłatę skarbową można uiścić:
1) w Starostwie Powiatowym w Słupsku:
- gotówką lub kartą płatniczą w opłatomacie,
- kartą płatniczą na stanowisku u pracownika załatwiającego sprawę;
2) w kasie Urzędu Miejskiego w Słupsku;
3) przelewem na rachunek Urzędu Miejskiego w Słupsku: 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010, ul. Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk (z dopiskiem operacji np. "Opłata skarbowa z tytułu ..."). Dowód wpłaty należy dołączyć do danej sprawy.

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Do 30 dni.

TRYB ODWOŁAWCZY:

Na podstawie art.127 § 2 i 129 Kpa stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku za pośrednictwem Starosty Słupskiego w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Zgodnie z art. 127a „w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.”

Na podstawie art. 130 § 4 Kpa decyzja podlega wykonaniu przed upływem terminu do wniesienia odwołania, jeżeli jest zgodna z żądaniem wszystkich stron lub jeżeli wszystkie strony zrzekły się prawa do wniesienia odwołania.