Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Powiat Słupski

KM 69 - UMARZANIE, ODRACZANIE LUB ROZKŁADANIE NA RATY SPŁATY NALEŻNOŚCI PIENIĘŻNYCH, MAJĄCYCH CHARAKTER PUBLICZNOPRAWNY, PRZYPADAJĄCYCH POWIATOWI SŁUPSKIEMU (OSOBY FIZYCZNE)

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

Procedura KM 69

1. Wniosek. 

2. Załączniki:

  1. a)  zeznanie o wysokości dochodu za rok poprzedni wnioskodawcy oraz osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym,

  2. b)  zaświadczenie o dochodach (uzyskanych w ciągu ostatnich trzech miesięcy) wnioskodawcy oraz osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym,

  3. c)  zaświadczenie z Urzędu Pracy (jeżeli wnioskodawca oraz osoby pozostające we wspólnym gospodarstwie domowym są osobami bezrobotnymi),

  4. d)  informacjaoponoszonychkosztachgospodarstwadomowegowrazzudokumentowaniem,

  5. e)  dokumentacja dotycząca zobowiązań finansowych (jeżeli istnieją),

  6. f)  zaświadczenie o korzystaniu lub niekorzystaniu z pomocy społecznej,

  7. g)  innedokumentyiinformacjepozwalającenaocenęsytuacjiżyciowejwnioskodawcy.


Komórka organizacyjna

Wydział Komunikacji i Drogownictwa (KM), pok. 06 (parter), tel. 59841-85-44, e-mail: drogownictwo@powiat.slupsk.pl.


Opłaty

1. Opłata administracyjna:

Brak.

2. Opłata skarbowa:

1) za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł.

Opłatę skarbową można uiścić:
1) w Starostwie Powiatowym w Słupsku:
- gotówką lub kartą płatniczą w opłatomacie,
- kartą płatniczą na stanowisku u pracownika załatwiającego sprawę;
2) w kasie Urzędu Miejskiego w Słupsku;
3) przelewem na rachunek Urzędu Miejskiego w Słupsku: 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010, ul. Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk (z dopiskiem operacji np. "Opłata skarbowa z tytułu ..."). Dowód wpłaty należy dołączyć do danej sprawy.


Termin i sposób realizacji

Do 30 dni.

1) w Biurze Obsługi Mieszkańców, w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14, pok. 01;

2) w Wydziale Komunikacji i Drogownictwa, w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14 – pok. 06, tel. 59 841-85-44.

2. Elektronicznie, za pośrednictwem platformy e-PUAP (z zachowaniem warunków określonych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego), bądź za pośrednictwem adresu do e-doręczeń (zgodnie z ustawą o doręczeniach elektronicznych z dnia 18 listopada 2020 r. ).

3. Za pośrednictwem operatora pocztowego na adres Starostwa Powiatowego w Słupsku: ul. Szarych Szeregów 14, 76-200 Słupsk.


Podstawa prawna

 

  • ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej;
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.

Tryb odwoławczy

Na podstawie art.127 § 2 i 129 Kpa stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku za pośrednictwem Starosty Słupskiego w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Zgodnie z art. 127a „w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.”

Na podstawie art. 130 § 4 Kpa decyzja podlega wykonaniu przed upływem terminu do wniesienia odwołania, jeżeli jest zgodna z żądaniem wszystkich stron lub jeżeli wszystkie strony zrzekły się prawa do wniesienia odwołania.


Dodatkowe informacje, uwagi

Brak.