KM 70 - UMARZANIE, ODRACZANIE LUB ROZKŁADANIE NA RATY SPŁATY NALEŻNOŚCI PIENIĘŻNYCH, MAJĄCYCH CHARAKTER PUBLICZNOPRAWNY, PRZYPADAJĄCYCH POWIATOWI SŁUPSKIEMU (OSOBY PRAWNE, JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE, W TYM SPÓŁKI NIEPOSIADAJĄCE OSOBOWOŚCI PRAWNEJ)
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
1. Wniosek.
2. Załączniki:
-
a) zaświadczenie lub kopie deklaracji podatkowych opatrzone datownikiem Urzędu Skarbowego za rok poprzedni,
-
b) kopieewentualnychdecyzjiospłaciezobowiązańpublicznoprawnych(US,ZUS),
-
c) bilans,
-
d) kopieewentualnychumówospłaciezaciągniętegokredytubankowego,
-
e) informacja o otrzymanej pomocy publicznej lub zaświadczenie o otrzymanej pomocy de minimis
– w przypadku, gdy wnioskodawca jest przedsiębiorcą w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców,
-
f) formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis wg rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiotów ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311 ze zm.),
-
g) innenażądanie.
Komórka organizacyjna
Wydział Komunikacji i Drogownictwa (KM), pok. 06 (parter), tel. 59841-85-44, e-mail: drogownictwo@powiat.slupsk.pl.
Opłaty
1. Opłata administracyjna:
Brak.
2. Opłata skarbowa:
1) za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł.
Opłatę skarbową można uiścić:
1) w Starostwie Powiatowym w Słupsku:
- gotówką lub kartą płatniczą w opłatomacie,
- kartą płatniczą na stanowisku u pracownika załatwiającego sprawę;
2) w kasie Urzędu Miejskiego w Słupsku;
3) przelewem na rachunek Urzędu Miejskiego w Słupsku: 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010, ul. Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk (z dopiskiem operacji np. "Opłata skarbowa z tytułu ..."). Dowód wpłaty należy dołączyć do danej sprawy.
Termin i sposób realizacji
Do 30 dni.
1) w Biurze Obsługi Mieszkańców, w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14, pok. 01;
2) w Wydziale Komunikacji i Drogownictwa, w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14 – pok. 06, tel. 59 841-85-44.
2. Elektronicznie, za pośrednictwem platformy e-PUAP (z zachowaniem warunków określonych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego), bądź za pośrednictwem adresu do e-doręczeń (zgodnie z ustawą o doręczeniach elektronicznych z dnia 18 listopada 2020 r. ).
3. Za pośrednictwem operatora pocztowego na adres Starostwa Powiatowego w Słupsku: ul. Szarych Szeregów 14, 76-200 Słupsk.
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej;
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
Tryb odwoławczy
Na podstawie art.127 § 2 i 129 Kpa stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku za pośrednictwem Starosty Słupskiego w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Zgodnie z art. 127a „w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.”
Na podstawie art. 130 § 4 Kpa decyzja podlega wykonaniu przed upływem terminu do wniesienia odwołania, jeżeli jest zgodna z żądaniem wszystkich stron lub jeżeli wszystkie strony zrzekły się prawa do wniesienia odwołania.