Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Powiat Słupski

ŚR 07 - UZYSKANIE DECYZJI ZATWIERDZAJĄCEJ - PLAN GOSPODAROWANIA ODPADAMI ORAZ POZOSTAŁOŚCIAMI ŁADUNKOWYMI ZE STATKÓW?

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

 Procedura ŚR 07

1. Wniosek o wydanie decyzji zatwierdzającej „Plan gospodarowania odpadami oraz pozostałościami ładunkowymi ze statków” zgodnie z załącznikiem do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 21 grudnia 2001 r. w sprawie portowych planów gospodarowania odpadami oraz pozostałościami ładunkowymi ze statków.

2. Załączniki - informacje dotyczące:

  • oddziaływania portowych urządzeń odbiorczych na środowisko,
  • działań podejmowanych w celu ochrony środowiska, w tym ochrony wód powierzchniowych oraz powierzchni ziemi, przed zanieczyszczeniami,
  • dokument potwierdzający zgodność lokalizacji portowych urządzeń odbiorczych z planem zagospodarowania przestrzennego,
  • dwa egzemplarze planu,
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

Wniosek w pliku DOC 


Komórka organizacyjna

Wydział Środowiska i Rolnictwa (ŚR), pok. 316 (III piętro), tel. 59 84-18-534, e-mail: srodowisko@powiat.slupsk.pl


Opłaty

Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej w wysokości: 10 zł.

Opłatę skarbową można uiścić:
1) w Starostwie Powiatowym w Słupsku:

  • -  gotówką lub kartą płatniczą w opłatomacie,

  • -  kartą płatniczą na stanowisku u pracownika załatwiającego sprawę;

2) w kasie Urzędu Miejskiego w Słupsku;
3) przelewem na rachunek Urzędu Miejskiego w Słupsku: 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010,

ul. Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk; z dopiskiem: „Opłata skarbowa z tytułu uzyskania decyzji

zatwierdzającej plan gospodarowania odpadami oraz pozostałościami ładunkowymi ze statków”. Dowód opłaty należy dołączyć do danej sprawy.


Termin i sposób realizacji

  • jeden miesiąc,

  • -  dwa miesiące w przypadkach skomplikowanych.

  1. Formularz wniosku można otrzymać w Biurze Obsługi Mieszkańców.

  2. Formularz wniosku można pobrać na stronie www.bip.powiat.slupsk.pl.

  3. Wniosek można złożyć:

    1. a)  osobiście w Biurze Obsługi Mieszkańców, na parterze siedziby Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14 lub w Wydziale Środowiska i Rolnictwa w pokoju 316 na III piętrze Starostwa Powiatowego w Słupsku,

    2. b)  elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP (z zachowaniem warunków określonych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego) lub usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego e-Doręczenia (zgodnie z ustawą z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych),

    3. c)  za pośrednictwem poczty na adres Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14, 76-200 Słupsk.

 


Podstawa prawna

  • art. 15 ustawy z dnia 12 maja 2022 r. o portowych urządzeniach do odbioru odpadów ze statków,

  • -  rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 20 lipca 2022 r. w sprawie wzoru formularza wniosku o zatwierdzenie planu gospodarowania odpadami ze statków.


Tryb odwoławczy

Stronie przysługuje odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku, za pośrednictwem Starosty Słupskiego, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.


Dodatkowe informacje, uwagi

Uprawnionym do wystąpienia z wnioskiem – podmiot zarządzający portem lub przystanią morską.