ŚR 07 - UZYSKANIE DECYZJI ZATWIERDZAJĄCEJ - PLAN GOSPODAROWANIA ODPADAMI ORAZ POZOSTAŁOŚCIAMI ŁADUNKOWYMI ZE STATKÓW?
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
- Faxem
- Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
1. Wniosek o wydanie decyzji zatwierdzającej „Plan gospodarowania odpadami oraz pozostałościami ładunkowymi ze statków” zgodnie z załącznikiem do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 21 grudnia 2001 r. w sprawie portowych planów gospodarowania odpadami oraz pozostałościami ładunkowymi ze statków.
2. Załączniki - informacje dotyczące:
- oddziaływania portowych urządzeń odbiorczych na środowisko,
- działań podejmowanych w celu ochrony środowiska, w tym ochrony wód powierzchniowych oraz powierzchni ziemi, przed zanieczyszczeniami,
- dokument potwierdzający zgodność lokalizacji portowych urządzeń odbiorczych z planem zagospodarowania przestrzennego,
- dwa egzemplarze planu,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Komórka organizacyjna
Wydział Środowiska i Rolnictwa (ŚR), pok. 316 (III piętro), tel. 59 84-18-534, e-mail: srodowisko@powiat.slupsk.pl
Opłaty
Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej w wysokości: 10 zł.
Opłatę skarbową można uiścić:
1) w Starostwie Powiatowym w Słupsku:
-
- gotówką lub kartą płatniczą w opłatomacie,
-
- kartą płatniczą na stanowisku u pracownika załatwiającego sprawę;
2) w kasie Urzędu Miejskiego w Słupsku;
3) przelewem na rachunek Urzędu Miejskiego w Słupsku: 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010,
ul. Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk; z dopiskiem: „Opłata skarbowa z tytułu uzyskania decyzji
zatwierdzającej plan gospodarowania odpadami oraz pozostałościami ładunkowymi ze statków”. Dowód opłaty należy dołączyć do danej sprawy.
Termin i sposób realizacji
-
jeden miesiąc,
-
- dwa miesiące w przypadkach skomplikowanych.
-
Formularz wniosku można otrzymać w Biurze Obsługi Mieszkańców.
-
Formularz wniosku można pobrać na stronie www.bip.powiat.slupsk.pl.
-
Wniosek można złożyć:
-
a) osobiście w Biurze Obsługi Mieszkańców, na parterze siedziby Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14 lub w Wydziale Środowiska i Rolnictwa w pokoju 316 na III piętrze Starostwa Powiatowego w Słupsku,
-
b) elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP (z zachowaniem warunków określonych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego) lub usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego e-Doręczenia (zgodnie z ustawą z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych),
-
c) za pośrednictwem poczty na adres Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14, 76-200 Słupsk.
-
Podstawa prawna
-
art. 15 ustawy z dnia 12 maja 2022 r. o portowych urządzeniach do odbioru odpadów ze statków,
-
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 20 lipca 2022 r. w sprawie wzoru formularza wniosku o zatwierdzenie planu gospodarowania odpadami ze statków.
Tryb odwoławczy
Stronie przysługuje odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku, za pośrednictwem Starosty Słupskiego, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Dodatkowe informacje, uwagi
Uprawnionym do wystąpienia z wnioskiem – podmiot zarządzający portem lub przystanią morską.