Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Powiat Słupski

ŚR 08 - UZYSKANIE ZEZWOLENIA NA EMISJĘ GAZÓW CIEPLARNIANYCH Z INSTALACJI OBJĘTEJ SYSTEMEM HANDLU UPRAWNIENIAMI DO EMISJI

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

 Procedura ŚR 08

1. Wniosek o wydanie zezwolenia powinien spełniać wymagania określone w art. 53 ust. 1 ustawy o systemie handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych.

2. Załączniki:

  • -  kopię pozwolenia zintegrowanego albo kopię pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza, jeżeli jego uzyskanie jest wymagane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska, z tym że kopii tych pozwoleń nie dołącza się, jeżeli zostały one wydane przez organ właściwy do wydania zezwolenia lub organ ten je posiada,

  • -  streszczenie wniosku sporządzone w języku niespecjalistycznym,

  • -  plan monitorowania wielkości emisji, o którym mowa w art. 12 rozporządzenia Komisji (UE)

    nr 601/2012, zwany dalej „planem monitorowania wielkości emisji”, wraz z dokumentami

    uzupełniającymi i informacjami, o których mowa w tym przepisie,

  • -  plan poboru próbek w przypadku, o którym mowa w art. 33 rozporządzenia Komisji (UE)

    nr 601/2012,

  • -  dowód uiszczenia opłaty skarbowej

Wniosek w pliku DOC 


Komórka organizacyjna

Wydział Środowiska i Rolnictwa (ŚR), pok. 316 (III piętro), tel. 59 84-18-534, e-mail: srodowisko@powiat.slupsk.pl


Opłaty

Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej w wysokości: 82 zł.

Opłatę skarbową można uiścić:
1) w Starostwie Powiatowym w Słupsku:

  • -  gotówką lub kartą płatniczą w opłatomacie,

  • -  kartą płatniczą na stanowisku u pracownika załatwiającego sprawę;

2) w kasie Urzędu Miejskiego w Słupsku;
3) przelewem na rachunek Urzędu Miejskiego w Słupsku: 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010,

ul. Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk; z dopiskiem: „Opłata skarbowa z tytułu uzyskania zezwolenia

na emisję gazów cieplarnianych z instalacji objętej systemem handlu uprawnieniami do emisji”. Dowód opłaty należy dołączyć do danej sprawy.


Termin i sposób realizacji

  •  jeden miesiąc,

  • -  dwa miesiące w przypadkach skomplikowanych.

  1. Formularz wniosku można otrzymać w Biurze Obsługi Mieszkańców.

  2. Formularz wniosku można pobrać na stronie www.bip.powiat.slupsk.pl.

  3. Wniosek można złożyć:

    a) osobiście w Biurze Obsługi Mieszkańców, na parterze siedziby Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14 lub w Wydziale Środowiska i Rolnictwa w pokoju 316 na III piętrze Starostwa Powiatowego w Słupsku,

    b) elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP (z zachowaniem warunków określonych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego) lub usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego e-Doręczenia (zgodnie z ustawą z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych),

    c) za pośrednictwem poczty na adres Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14, 76-200 Słupsk.

 


Podstawa prawna

art. 52 ustawy z dnia 12 czerwca 2015 r. o systemie handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych.


Tryb odwoławczy

Stronie przysługuje odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku, za pośrednictwem Starosty Słupskiego, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.