ŚR 08 - UZYSKANIE ZEZWOLENIA NA EMISJĘ GAZÓW CIEPLARNIANYCH Z INSTALACJI OBJĘTEJ SYSTEMEM HANDLU UPRAWNIENIAMI DO EMISJI
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
- Faxem
- Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
1. Wniosek o wydanie zezwolenia powinien spełniać wymagania określone w art. 53 ust. 1 ustawy o systemie handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych.
2. Załączniki:
-
- kopię pozwolenia zintegrowanego albo kopię pozwolenia na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza, jeżeli jego uzyskanie jest wymagane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska, z tym że kopii tych pozwoleń nie dołącza się, jeżeli zostały one wydane przez organ właściwy do wydania zezwolenia lub organ ten je posiada,
-
- streszczenie wniosku sporządzone w języku niespecjalistycznym,
-
- plan monitorowania wielkości emisji, o którym mowa w art. 12 rozporządzenia Komisji (UE)
nr 601/2012, zwany dalej „planem monitorowania wielkości emisji”, wraz z dokumentami
uzupełniającymi i informacjami, o których mowa w tym przepisie,
-
- plan poboru próbek w przypadku, o którym mowa w art. 33 rozporządzenia Komisji (UE)
nr 601/2012,
-
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej
Komórka organizacyjna
Wydział Środowiska i Rolnictwa (ŚR), pok. 316 (III piętro), tel. 59 84-18-534, e-mail: srodowisko@powiat.slupsk.pl
Opłaty
Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej w wysokości: 82 zł.
Opłatę skarbową można uiścić:
1) w Starostwie Powiatowym w Słupsku:
-
- gotówką lub kartą płatniczą w opłatomacie,
-
- kartą płatniczą na stanowisku u pracownika załatwiającego sprawę;
2) w kasie Urzędu Miejskiego w Słupsku;
3) przelewem na rachunek Urzędu Miejskiego w Słupsku: 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010,
ul. Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk; z dopiskiem: „Opłata skarbowa z tytułu uzyskania zezwolenia
na emisję gazów cieplarnianych z instalacji objętej systemem handlu uprawnieniami do emisji”. Dowód opłaty należy dołączyć do danej sprawy.
Termin i sposób realizacji
-
jeden miesiąc,
-
- dwa miesiące w przypadkach skomplikowanych.
-
Formularz wniosku można otrzymać w Biurze Obsługi Mieszkańców.
-
Formularz wniosku można pobrać na stronie www.bip.powiat.slupsk.pl.
-
Wniosek można złożyć:
a) osobiście w Biurze Obsługi Mieszkańców, na parterze siedziby Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14 lub w Wydziale Środowiska i Rolnictwa w pokoju 316 na III piętrze Starostwa Powiatowego w Słupsku,
b) elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP (z zachowaniem warunków określonych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego) lub usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego e-Doręczenia (zgodnie z ustawą z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych),
c) za pośrednictwem poczty na adres Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14, 76-200 Słupsk.
Podstawa prawna
art. 52 ustawy z dnia 12 czerwca 2015 r. o systemie handlu uprawnieniami do emisji gazów cieplarnianych.
Tryb odwoławczy
Stronie przysługuje odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku, za pośrednictwem Starosty Słupskiego, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.