Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Powiat Słupski

ŚR 10 - UZYSKANIE POZWOLENIA ZINTEGROWANEGO

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

 Procedura ŚR 10

1. Wniosek o wydanie pozwolenia – spełniający wymagania określone w art. 208 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska w dwóch egzemplarzach.

2. Załączniki:

- zapis wniosku w wersji elektronicznej na dwóch oddzielnych informatycznych nośników danych
- dowód uiszczenia opłaty rejestracyjnej, obliczonej w oparciu o rozporządzenie Ministra Środowiska

z dnia 27 sierpnia 2014 r. w sprawie wysokości opłat rejestracyjnych,
- kopię programu zapobiegania awariom, o których mowa w art. 251 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r.

Prawo ochrony środowiska lub kopię raportu o bezpieczeństwie, o którym mowa w art. 253 tej samej

ustawy, jeżeli były opracowane,
- dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym,

jeżeli prowadzący instalację nie jest osobą fizyczną (aktualny wypis z rejestru prowadzonej

działalności gospodarczej, aktualny KRS),
- streszczenie wniosku sporządzone w języku niespecjalistycznym,
- operat przeciwpożarowy spełniający wymagania określone w art. 42 ust. 4b pkt 1 ustawy z dnia

14 grudnia 2012 r. o odpadach oraz w przepisach wydanych na podstawie art. 43ust. 8 tej ustawy, wykonany przez rzeczoznawcę do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych, o którym mowa w rozdziale 2a ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej,

- postanowienie, o którym mowa w art. 42 ust. 4c ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach, - zaświadczenie o niekaralności prowadzącego instalację:

  1. a)  zaprzestępstwaprzeciwkośrodowisku,

  2. b)  będącego osobą fizyczną albo wspólnika, prokurenta, członka rady nadzorczej lub członka

    zarządu prowadzącego instalację będącego osobą prawną albo jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej za przestępstwa, o których mowa w art. 163, art. 164 lub art. 168 w związku z art. 163 § 1 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny

Wniosek w pliku DOC


Komórka organizacyjna

Wydział Środowiska i Rolnictwa (ŚR), pok. 316 (III piętro), tel. 59 84-18-534, e-mail: srodowisko@powiat.slupsk.pl


Opłaty

Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej wysokości: 

  • -  2011 zł – w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą,

  • -  506 zł – w związku z działalnością prowadzoną przez podmioty prowadzące działalność wytwórczą

    w rolnictwie, mikroprzedsiębiorców oraz małych i średnich przedsiębiorstw,

  • -  506 zł – pozostałe.
    Opłatę skarbową można uiścić: 

  • 1) w Starostwie Powiatowym w Słupsku:

  • -  gotówką lub kartą płatniczą w opłatomacie,

  • -  kartą płatniczą na stanowisku u pracownika załatwiającego sprawę;

  • Dowód opłaty należy dołączyć do danej sprawy.

    2) w kasie Urzędu Miejskiego w Słupsku;
    3) przelewem na rachunek Urzędu Miejskiego w Słupsku: 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010,

    ul. Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk; z dopiskiem „Opłata skarbowa z tytułu uzyskania pozwolenia zintegrowanego”.


Termin i sposób realizacji

Sześć miesięcy (art. 209 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska).

  1. Formularz wniosku można otrzymać w Biurze Obsługi Mieszkańców.

  2. Formularz wniosku można pobrać na stronie www.bip.powiat.slupsk.pl.

  3. Wniosek można złożyć:

    1. a)  osobiście w Biurze Obsługi Mieszkańców, na parterze siedziby Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14 lub w Wydziale Środowiska i Rolnictwa w pokoju 316 na III piętrze Starostwa Powiatowego w Słupsku,

    2. b)  elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP (z zachowaniem warunków określonych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego) lub usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego e-Doręczenia (zgodnie z ustawą z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych),

    3. c)  za pośrednictwem poczty na adres Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14, 76-200 Słupsk.


Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska,

  • -  rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia 2014 r. w sprawie rodzajów instalacji mogących

    powodować znaczne zanieczyszczenie poszczególnych elementów przyrodniczych albo środowiska jako całości.


Tryb odwoławczy

Stronie przysługuje odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku, za pośrednictwem Starosty Słupskiego, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.


Dodatkowe informacje, uwagi

Podmiot uprawnionym do wystąpienia z wnioskiem – to prowadzący instalację, której funkcjonowanie,

ze względu na rodzaj i skalę prowadzonej w niej działalności, może spowodować znaczne zanieczyszczenie poszczególnych elementów przyrodniczych albo środowiska jako całości.