ŚR 21 - ZGŁOSZENIE DO REJESTRU PRZETRZYMYWANYCH ZWIERZĄT PODLEGAJĄCYCH OGRANICZENIOM NA PODSTAWIE PRZEPISÓW UNII EUROPEJSKIEJ
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
- Faxem
- Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
1. Wniosek o wpis do rejestru zawierający:
-
- imię, nazwisko i adres oraz nazwę i siedzibę posiadacza lub prowadzącego hodowlę,
-
- adres miejsca przetrzymywania zwierząt lub prowadzenia hodowli,
-
- liczbę zwierząt posiadanych lub hodowanych,
-
- nazwę gatunku w języku łacińskim i polskim, jeżeli polska nazwa już istnieje,
-
- datę i miejsce urodzenia lub wyklucia zwierzęcia,
-
- datę wejścia w posiadanie zwierzęcia oraz źródło jego pochodzenia,
-
- płeć zwierzęcia, jeżeli jest możliwe do ustalenia,
-
- opis trwałego oznakowania zwierzęcia, jeżeli jest oznakowane,
-
- cel przetrzymywania lub prowadzenia hodowli zwierzęcia.
2. Dokument stwierdzający pochodzenie zwierzęcia
-
- zezwolenie na import zwierzęcia do kraju, albo
-
- zezwolenie na schwytanie zwierzęcia w środowisku, albo
- dokument wydany przez powiatowego lekarza weterynarii, potwierdzający urodzenie zwierzęcia w hodowli, albo inny dokument stwierdzający legalność pochodzenia zwierzęcia.
3. Załączniki:
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Komórka organizacyjna
Wydział Środowiska i Rolnictwa (ŚR), pokój nr 315 (III piętro), tel. 59 84-18-528, e-mail: srodowisko@powiat.slupsk.pl
Opłaty
Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej w wysokości: 26 zł.
Opłatę skarbową można uiścić:
-
1) wStarostwiePowiatowymwSłupsku:
- gotówką lub kartą płatniczą w opłatomacie,
- kartą płatniczą na stanowisku u pracownika załatwiającego sprawę;
-
2) w kasie Urzędu Miejskiego w Słupsku;
-
3) przelewem na rachunek Urzędu Miejskiego w Słupsku: 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010,
ul. Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk; z dopiskiem: „Opłata skarbowa z tytułu zgłoszenia do rejestru
przetrzymywanych zwierząt podlegających ograniczeniom na podstawie przepisów UE”.
Dowód wpłaty należy dołączyć do danej sprawy.
Termin i sposób realizacji
Niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu siedmiu dni.
-
Formularz wniosku można otrzymać w Biurze Obsługi Mieszkańców.
-
Formularz wniosku można pobrać na stronie www.bip.powiat.slupsk.pl.
-
Wniosek można złożyć:
a) osobiście w Biurze Obsługi Mieszkańców, na parterze siedziby Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14 lub w Wydziale Środowiska i Rolnictwa w pokoju 315 na III piętrze Starostwa Powiatowego w Słupsku,
b) elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP (z zachowaniem warunków określonych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego) lub usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego e-Doręczenia (zgodnie z ustawą z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych),
c) za pośrednictwem poczty na adres Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14, 76-200 Słupsk.
Podstawa prawna
- art. 64 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody.
Tryb odwoławczy
Zażalenie na postanowienie o odmowie wpisu do rejestru i wydania zaświadczenia składa się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku za pośrednictwem Starosty Słupskiego w terminie 7 dni od daty otrzymania postanowienia.
Dodatkowe informacje, uwagi
-
Obowiązek zgłoszenia do rejestru lub wykreślenia z rejestru powstaje z dniem nabycia lub zbycia, wywozu do kraju lub wywozu za granicę państwa, wejścia w posiadanie zwierzęcia, jego utraty lub śmierci.
-
Wniosek o dokonanie wpisu lub wykreśleniu z rejestru powinien być złożony właściwemu staroście w terminie 14 dni od dnia powstania tego obowiązku.