Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Powiat Słupski

ŚR 21 - ZGŁOSZENIE DO REJESTRU PRZETRZYMYWANYCH ZWIERZĄT PODLEGAJĄCYCH OGRANICZENIOM NA PODSTAWIE PRZEPISÓW UNII EUROPEJSKIEJ

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

 Procedura ŚR 21

1. Wniosek o wpis do rejestru zawierający:

  • -  imię, nazwisko i adres oraz nazwę i siedzibę posiadacza lub prowadzącego hodowlę,

  • -  adres miejsca przetrzymywania zwierząt lub prowadzenia hodowli,

  • -  liczbę zwierząt posiadanych lub hodowanych,

  • -  nazwę gatunku w języku łacińskim i polskim, jeżeli polska nazwa już istnieje,

  • -  datę i miejsce urodzenia lub wyklucia zwierzęcia,

  • -  datę wejścia w posiadanie zwierzęcia oraz źródło jego pochodzenia,

  • -  płeć zwierzęcia, jeżeli jest możliwe do ustalenia,

  • -  opis trwałego oznakowania zwierzęcia, jeżeli jest oznakowane,

  • -  cel przetrzymywania lub prowadzenia hodowli zwierzęcia.

2. Dokument stwierdzający pochodzenie zwierzęcia

  • -  zezwolenie na import zwierzęcia do kraju, albo

  • -  zezwolenie na schwytanie zwierzęcia w środowisku, albo

- dokument wydany przez powiatowego lekarza weterynarii, potwierdzający urodzenie zwierzęcia w hodowli, albo inny dokument stwierdzający legalność pochodzenia zwierzęcia.

3. Załączniki:

- dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

Wniosek w pliku DOC


Komórka organizacyjna

Wydział Środowiska i Rolnictwa (ŚR), pokój nr 315 (III piętro), tel. 59 84-18-528, e-mail: srodowisko@powiat.slupsk.pl


Opłaty

Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej w wysokości: 26 zł.

Opłatę skarbową można uiścić:

  1. 1)  wStarostwiePowiatowymwSłupsku:

    - gotówką lub kartą płatniczą w opłatomacie,

    - kartą płatniczą na stanowisku u pracownika załatwiającego sprawę;

  2. 2)  w kasie Urzędu Miejskiego w Słupsku;

  3. 3)  przelewem na rachunek Urzędu Miejskiego w Słupsku: 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010,

    ul. Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk; z dopiskiem: „Opłata skarbowa z tytułu zgłoszenia do rejestru

    przetrzymywanych zwierząt podlegających ograniczeniom na podstawie przepisów UE”.

Dowód wpłaty należy dołączyć do danej sprawy.


Termin i sposób realizacji

Niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu siedmiu dni.

  1. Formularz wniosku można otrzymać w Biurze Obsługi Mieszkańców.

  2. Formularz wniosku można pobrać na stronie www.bip.powiat.slupsk.pl.

  3. Wniosek można złożyć:

    a) osobiście w Biurze Obsługi Mieszkańców, na parterze siedziby Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14 lub w Wydziale Środowiska i Rolnictwa w pokoju 315 na III piętrze Starostwa Powiatowego w Słupsku,

    b) elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP (z zachowaniem warunków określonych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego) lub usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego e-Doręczenia (zgodnie z ustawą z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych),

    c) za pośrednictwem poczty na adres Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14, 76-200 Słupsk.


Podstawa prawna

- art. 64 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody.


Tryb odwoławczy

Zażalenie na postanowienie o odmowie wpisu do rejestru i wydania zaświadczenia składa się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku za pośrednictwem Starosty Słupskiego w terminie 7 dni od daty otrzymania postanowienia.


Dodatkowe informacje, uwagi

  1. Obowiązek zgłoszenia do rejestru lub wykreślenia z rejestru powstaje z dniem nabycia lub zbycia, wywozu do kraju lub wywozu za granicę państwa, wejścia w posiadanie zwierzęcia, jego utraty lub śmierci.

  2. Wniosek o dokonanie wpisu lub wykreśleniu z rejestru powinien być złożony właściwemu staroście w terminie 14 dni od dnia powstania tego obowiązku.