Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Powiat Słupski

BZK 01 - WYDANIE ZEZWOLENIA NA SPROWADZENIE ZWŁOK I SZCZĄTKÓW LUDZKICH Z OBCEGO PAŃSTWA

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

PROCEDURA BZK 01

1. Wniosek o wydanie zezwolenia na sprowadzenie zwłok i szczątków ludzkich z obcego państwa. 

2. Załączniki:

  1.   akt zgonu lub inny dokument urzędowy stwierdzający zgon, przetłumaczony na język polski przez tłumacza przysięgłego lub w tłumaczeniu potwierdzonym przez Konsula RP,

  2. w przypadku działania przez pełnomocnika - pełnomocnictwo w wysokości 17,00 zł wraz z dowodem uiszczenia opłaty:
    - na konto Urzędu Miejskiego w Słupsku, Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk, nr 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010; - gotówką lub kartą płatniczą w opłatomacie w Starostwie Powiatowym w Słupsku,

    - kartą płatniczą na stanowisku u pracownika załatwiającego sprawę w Starostwie Powiatowym w Słupsku,

  3. w przypadku nieokreślenia przyczyny zgonu w akcie zgonu lub innym dokumencie urzędowym stwierdzającym zgon, do wniosku dołącza się dokument urzędowy stwierdzający wykluczenie jako przyczyny zgonu choroby zakaźnej wymienionej w przepisach wydanych na podstawie art. 9 ust. 3a ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych,

  4. wniosek o pozwolenie na sprowadzenie zwłok lub szczątków ludzkich z obcego państwa może złożyć tylko osoba uprawniona (członek rodziny) lub upoważniona przez nią firma pogrzebowa.

 WNIOSEK BZK 01


Komórka organizacyjna

Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego (BZK), pok. 231 (II piętro), tel. 59 841-85-67, 605-403-605, e-mail: pczk-slupsk@powiat.slupsk.pl


Opłaty

Opłata skarbowa: wydanie decyzji nie podlega opłacie.
(cz. III pkt 44 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej)


Termin i sposób realizacji

Zgodnie z art. 14 ust. 5 ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych decyzja wydawana jest niezwłocznie, nie później niż w terminie 3 dni od dnia złożenia wniosku.

  1. Formularz wniosku można otrzymać w Biurze Obsługi Mieszkańców.

  2. Formularz wniosku można pobrać na stronie www.bip.powiat.slupsk.pl.

  3. Wniosek można złożyć:

    1. osobiście w Biurze Obsługi Mieszkańców, na parterze siedziby Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14 lub Wydziale Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego w pokoju 231 na II piętrze Starostwa Powiatowego w Słupsku,

    2. elektronicznie poprzez platformę e-PUAP (z zachowaniem warunków określonych w ustawie Kodeks postępowania administracyjnego) lub za pomocą elektronicznej usługi rejestrowanego doręczenia e-Doręczenia (zgodnie z ustawą o doręczeniach elektronicznych),

    3. za pośrednictwem poczty na adres Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14, 76-200 Słupsk.

  4. Uzyskanie opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Słupsku.

  5. Wydanie decyzji administracyjnej.


Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych;

  • -  rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń

    na przewóz zwłok i szczątków ludzkich;

  • -  rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2001 r. w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami

    ludzkimi;

  • -  ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego;

  • -  ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych;

  • -  ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.


Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.


Dodatkowe informacje, uwagi

1. Dopuszcza się wniesienie wniosku w innej formie niż wzór załączony do procedury.
2. W celu uzyskania zezwolenia na sprowadzenie zwłok albo szczątków z obcego państwa należy w złożonym wniosku podać:
- imię i nazwisko osoby zmarłej,
- datę i miejsce urodzenia osoby zmarłej,
- datę i miejsce zgonu,
- adres zamieszkania osoby zmarłej,
- miejsce pochówku,
- miejsce, skąd zwłoki lub szczątki będą sprowadzone, - środek transportu, jakim zwłoki będą przewożone,
- dane osoby sprowadzającej zwłoki,
- stopień pokrewieństwa osoby sprowadzającej zwłoki.

3. Złożenie kompletnego wniosku jest warunkiem wydania decyzji.
4. W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i dostarczenia do Starostwa Powiatowego w Słupsku.