Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Powiat Słupski

RK 01 - PORADNICTWO KONSUMENCKIE I INFORMACJA PRAWNA

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

Procedura RK 01 

  1. Wniosek o udzielenie pomocy w sprawie ochrony praw i interesów konsumenta (formularz do pobrania).

  2. Klauzula informacyjna i zgody dla osób korzystających ze wsparcia Powiatowego Rzecznika Konsumentów.

  3. Kserokopie posiadanej przez wnioskodawcę dokumentacji w przedmiotowej sprawie.


Komórka organizacyjna

Powiatowy Rzecznik Konsumentów (RK), pok. 132 (I piętro), tel. 59 84-18-700, e-mail: prk@powiat.slupsk.pl.


Opłaty

Nie pobiera się.


Termin i sposób realizacji

Okres oczekiwania na odpowiedź bądź podjęcie przez rzecznika działań zależy od charakteru i stopnia skomplikowania sprawy oraz ilości innych zgłoszonych spraw.


Podstawa prawna

Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów


Tryb odwoławczy

Nie przysługuje.


Dodatkowe informacje, uwagi

  1. Wniosek o udzielenie pomocy może złożyć wyłącznie konsument. Zgodnie z art. 221 Kodeksu cywilnego za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  2. Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Słupsku udziela pomocy wyłącznie mieszkańcom powiatu słupskiego. 
  3. Powiatowy Rzecznik Konsumentów występuje do przedsiębiorcy dopiero po wyczerpaniu przez konsumenta drogi postępowania reklamacyjnego.
  4. Powiatowy Rzecznik Konsumentów nie dysponuje środkami prawnymi, za pomocą których mógłby wymusić na przedsiębiorcy spełnienie roszczeń konsumenta. Powiatowy Rzecznik Konsumentów nie posiada również kompetencji do przeprowadzenia postępowania dowodowego (brak uprawnień kontrolnych oraz brak możliwości powołania rzeczoznawcy).