RK 01 - PORADNICTWO KONSUMENCKIE I INFORMACJA PRAWNA
Sposoby dostarczenia dokumentów
-
Wizyta w urzędzie -
Listownie, drogą pocztową -
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
-
Osobiście -
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
-
Wniosek o udzielenie pomocy w sprawie ochrony praw i interesów konsumenta (formularz do pobrania).
-
Klauzula informacyjna i zgody dla osób korzystających ze wsparcia Powiatowego Rzecznika Konsumentów.
-
Kserokopie posiadanej przez wnioskodawcę dokumentacji w przedmiotowej sprawie.
Komórka organizacyjna
Powiatowy Rzecznik Konsumentów (RK), pok. 132 (I piętro), tel. 59 84-18-700, e-mail: prk@powiat.slupsk.pl.
Opłaty
Nie pobiera się.
Termin i sposób realizacji
Okres oczekiwania na odpowiedź bądź podjęcie przez rzecznika działań zależy od charakteru i stopnia skomplikowania sprawy oraz ilości innych zgłoszonych spraw.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Dodatkowe informacje, uwagi
- Wniosek o udzielenie pomocy może złożyć wyłącznie konsument. Zgodnie z art. 221 Kodeksu cywilnego za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Słupsku udziela pomocy wyłącznie mieszkańcom powiatu słupskiego.
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów występuje do przedsiębiorcy dopiero po wyczerpaniu przez konsumenta drogi postępowania reklamacyjnego.
- Powiatowy Rzecznik Konsumentów nie dysponuje środkami prawnymi, za pomocą których mógłby wymusić na przedsiębiorcy spełnienie roszczeń konsumenta. Powiatowy Rzecznik Konsumentów nie posiada również kompetencji do przeprowadzenia postępowania dowodowego (brak uprawnień kontrolnych oraz brak możliwości powołania rzeczoznawcy).