AB 20 -PRZENIESIENIE PRAW I OBOWIĄZKÓW WYNIKAJĄCYCH ZE ZGŁOSZENIA, WOBEC KTÓREGO ORGAN NIE WNIÓSŁ SPRZECIWU NA RZECZ INNEJ OSOBY
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
- Elektronicznie
Wymagane dokumenty
1. Wniosek przeniesienia praw i obowiązków zgłoszenia na rzecz innej osoby (PB-11).
2. Załączniki:
1) oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością,
2) oświadczenie wnioskodawców o przyjęciu warunków zgłoszenia budowy lub wykonania innych robót
budowlanych,
3) kopia przyjętego zgłoszenia budowy lub wykonania innych robót budowlanych.
Oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane
oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do odwołania
PB-11 wniosek o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia od 20.02.2021
Komórka organizacyjna
Wydział Architektoniczno–Budowlany (AB), pok. 106 (I piętro), tel. 59 84-18-548; pok. 107 (I piętro),
tel. 59 84-18-594; pok. 108 (I piętro), tel. 59 84-18-546; pok. 114 (I piętro), 59 84-18-728;
e-mail: architektura@powiat.slupsk.pl
Opłaty
Zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej – 90 zł.
Nie podlegają opłacie skarbowej sprawy budownictwa mieszkaniowego, nauki, szkolnictwa i oświaty
Zwolnione z opłaty skarbowej są: jednostki budżetowe, jednostki samorządu terytorialnego, organizacje
pożytku publicznego w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego, osoby, które przedstawią
zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa.
Opłatę skarbową należy wnieść na konto Miasta Słupska, Pl. Zwycięstwa 3, gotówką lub przelewem
na rachunek nr: 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010.
W przypadku dokonania przelewu przy tytule wpłaty należy podać informację, że jest to opłata skarbowa
oraz tytuł sprawy, do której jest ona wnoszona.
Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek, gdy decyzja nie została wydana.
Termin i sposób realizacji
Zgodnie z przepisami Kpa, lecz nie dłużej niż do 1 miesiąca od daty złożenia kompletnego wniosku
wraz z załącznikami.
Podstawa prawna
- art. 40 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.
- Prawo budowlane;
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie, do Wojewody Pomorskiego
za po pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie można złożyć w Biurze Obsługi
Mieszkańców, przesłać pocztą lub ePUAP).
Dodatkowe informacje, uwagi
1. Formularz wniosku dostępny jest w Biurze Obsługi Mieszkańców.
2. Formularz wniosku można pobrać ze strony: bip.powiat.slupsk.pl.
3. Elektroniczny formularze wniosku znajduje się na stronie: https//e-budownictwo.gunb.gov.pl (PB-11).
Wnioski przyjmowane są w Biurze Obsługi Mieszkańców, na parterze siedziby Starostwa Powiatowego
w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14 lub drogą elektroniczną.