Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Powiat Słupski

AB 20 -PRZENIESIENIE PRAW I OBOWIĄZKÓW WYNIKAJĄCYCH ZE ZGŁOSZENIA, WOBEC KTÓREGO ORGAN NIE WNIÓSŁ SPRZECIWU NA RZECZ INNEJ OSOBY

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

 Procedura AB 20

1. Wniosek przeniesienia praw i obowiązków zgłoszenia na rzecz innej osoby (PB-11).

2. Załączniki:

1) oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością,

2) oświadczenie wnioskodawców o przyjęciu warunków zgłoszenia budowy lub wykonania innych robót

budowlanych,

3) kopia przyjętego zgłoszenia budowy lub wykonania innych robót budowlanych.

Oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane

 oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do odwołania

 PB-11 wniosek o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia od 20.02.2021


Komórka organizacyjna

Wydział Architektoniczno–Budowlany (AB), pok. 106 (I piętro), tel. 59 84-18-548; pok. 107 (I piętro),

tel. 59 84-18-594; pok. 108 (I piętro), tel. 59 84-18-546; pok. 114 (I piętro), 59 84-18-728;

e-mail: architektura@powiat.slupsk.pl


Opłaty

Zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej – 90 zł.

Nie podlegają opłacie skarbowej sprawy budownictwa mieszkaniowego, nauki, szkolnictwa i oświaty

Zwolnione z opłaty skarbowej są: jednostki budżetowe, jednostki samorządu terytorialnego, organizacje

pożytku publicznego w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego, osoby, które przedstawią

zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa.

Opłatę skarbową należy wnieść na konto Miasta Słupska, Pl. Zwycięstwa 3, gotówką lub przelewem

na rachunek nr: 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010.

W przypadku dokonania przelewu przy tytule wpłaty należy podać informację, że jest to opłata skarbowa

oraz tytuł sprawy, do której jest ona wnoszona.

Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek, gdy decyzja nie została wydana.


Termin i sposób realizacji

Zgodnie z przepisami Kpa, lecz nie dłużej niż do 1 miesiąca od daty złożenia kompletnego wniosku

wraz z załącznikami.


Podstawa prawna

art. 40 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.

- Prawo budowlane;

- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.


Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie, do Wojewody Pomorskiego

za po pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie można złożyć w Biurze Obsługi

Mieszkańców, przesłać pocztą lub ePUAP).


Dodatkowe informacje, uwagi

1. Formularz wniosku dostępny jest w Biurze Obsługi Mieszkańców.

2. Formularz wniosku można pobrać ze strony: bip.powiat.slupsk.pl.

3. Elektroniczny formularze wniosku znajduje się na stronie: https//e-budownictwo.gunb.gov.pl (PB-11).

Wnioski przyjmowane są w Biurze Obsługi Mieszkańców, na parterze siedziby Starostwa Powiatowego

w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14 lub drogą elektroniczną.