Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Powiat Słupski

GK 02 - AKTUALIZACJA BAZY DANYCH EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓW

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

 Procedura GK 02

1. Wniosek o aktualizację bazy danych (wniosek GK 02, GK 02A, GK02B),

Załączniki:

Z urzędu prowadzone są sprawy wynikające z:

- prawomocnych orzeczeń sądowych, wpisów w księgach wieczystych, aktów notarialnych,

aktów poświadczenia dziedziczenia oraz europejskich poświadczeń spadkowych, ostatecznych

decyzji administracyjnych, aktów normatywnych,

- materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,

- dokumentacji architektoniczno-budowlanej będącej w posiadaniu Starostwa Powiatowego

w Słupsku lub przekazanej przez inne organy administracji publicznej,

- ewidencji i rejestrów publicznych prowadzonych na podstawie innych przepisów.

2. Pozostałe zmiany danych przedmiotowych i podmiotowych ujawnia się na wniosek podmiotów

wykazanych w ewidencji gruntów i budynków bądź podmiotów, którym przysługuje prawo

do ujawnienia zmian w ewidencji gruntów i budynków.

3. Wniosek o założeniu kartoteki lokalu wraz z załącznikiem (wniosek GK 02B wraz z zał. nr 3).

 

Wniosek GK02 w pliku DOC

Wniosek GK02A w pliku PDF

Wniosek GK02B w pliku DOC


Komórka organizacyjna

Wydział Geodezji i Kartografii GK), pok. 219 (II piętro), tel. 59 84-18-525, pok. 214 (II piętro),

tel. 59 84-18-526; e-mail: ewgrunt@powiat.slupsk.pl


Opłaty

Bez opłat.


Termin i sposób realizacji

Zgodnie z art.23 ust. 7 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od otrzymania dokumentów stanowiących podstawę aktualizacji informacji zawartych w EGiB.


Podstawa prawna

ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne,

- rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji

gruntów i budynków,

- rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie

ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego

przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.


Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji administracyjnej o aktualizacji informacji zawartych w EGiB, rozpatruje Pomorski

Wojewódzki Inspektor Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego. Pomorski Urząd Wojewódzki

w Gdańsku, ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk.


Dodatkowe informacje, uwagi

Osoby figurujące w ewidencji gruntów i budynków zobowiązane są zgłaszać wszelkie zmiany danych

w terminie 30 dni. Powyższa procedura dotyczy zmiany danych objętych ewidencją gruntów i budynków,

czyli:

- zmiana sposobu użytkowania gruntu (najczęściej z niezabudowanego na zabudowany),

- zmiany: nazw osób prawnych i jednostek organizacyjnych, nazwisk osób fizycznych,

- zmiany adresów wszystkich podmiotów ewidencyjnych,

- zmiana nazwisk osób fizycznych dokonywana jest na podstawie zawiadomienia z Ksiąg Wieczystych

dokumentujących zgłoszone tam zmiany (np. po zawarciu małżeństwa) lub na podstawie dostarczonej

prawomocnej decyzji administracyjnej,