GK 02 - AKTUALIZACJA BAZY DANYCH EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓW
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
- Faxem
-
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
-
Osobiście -
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
1. Wniosek o aktualizację bazy danych (wniosek GK 02, GK 02A, GK02B),
Załączniki:
Z urzędu prowadzone są sprawy wynikające z:
- prawomocnych orzeczeń sądowych, wpisów w księgach wieczystych, aktów notarialnych,
aktów poświadczenia dziedziczenia oraz europejskich poświadczeń spadkowych, ostatecznych
decyzji administracyjnych, aktów normatywnych,
- materiałów państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego,
- dokumentacji architektoniczno-budowlanej będącej w posiadaniu Starostwa Powiatowego
w Słupsku lub przekazanej przez inne organy administracji publicznej,
- ewidencji i rejestrów publicznych prowadzonych na podstawie innych przepisów.
2. Pozostałe zmiany danych przedmiotowych i podmiotowych ujawnia się na wniosek podmiotów
wykazanych w ewidencji gruntów i budynków bądź podmiotów, którym przysługuje prawo
do ujawnienia zmian w ewidencji gruntów i budynków.
3. Wniosek o założeniu kartoteki lokalu wraz z załącznikiem (wniosek GK 02B wraz z zał. nr 3).
Komórka organizacyjna
Wydział Geodezji i Kartografii GK), pok. 219 (II piętro), tel. 59 84-18-525, pok. 214 (II piętro),
tel. 59 84-18-526; e-mail: ewgrunt@powiat.slupsk.pl
Opłaty
Bez opłat.
Termin i sposób realizacji
Zgodnie z art.23 ust. 7 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od otrzymania dokumentów stanowiących podstawę aktualizacji informacji zawartych w EGiB.
Podstawa prawna
ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne,
- rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 27 lipca 2021 r. w sprawie ewidencji
gruntów i budynków,
- rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji administracyjnej o aktualizacji informacji zawartych w EGiB, rozpatruje Pomorski
Wojewódzki Inspektor Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego. Pomorski Urząd Wojewódzki
w Gdańsku, ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk.
Dodatkowe informacje, uwagi
Osoby figurujące w ewidencji gruntów i budynków zobowiązane są zgłaszać wszelkie zmiany danych
w terminie 30 dni. Powyższa procedura dotyczy zmiany danych objętych ewidencją gruntów i budynków,
czyli:
- zmiana sposobu użytkowania gruntu (najczęściej z niezabudowanego na zabudowany),
- zmiany: nazw osób prawnych i jednostek organizacyjnych, nazwisk osób fizycznych,
- zmiany adresów wszystkich podmiotów ewidencyjnych,
- zmiana nazwisk osób fizycznych dokonywana jest na podstawie zawiadomienia z Ksiąg Wieczystych
dokumentujących zgłoszone tam zmiany (np. po zawarciu małżeństwa) lub na podstawie dostarczonej
prawomocnej decyzji administracyjnej,