GN 01 - ZWROT GRUNTÓW POD BUDYNKAMI
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
- Faxem
- Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
1. Wniosek o zwrot gruntów pod budynkami.
2. Załączniki:
- kserokopia decyzji przekazującej gospodarstwo rolne na Skarb Państwa (potwierdzona za zgodność
z oryginałem),
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 10,00 zł,
- kserokopia prawomocnego postanowienia o nabyciu spadku (budynków) lub inny dokument (np. akt
notarialny kupna budynków) po byłych właścicielach gospodarstwa (potwierdzona za zgodność z oryginałem).
Komórka organizacyjna
Wydział Gospodarki Nieruchomościami (GN), pok. 215 (II piętro), tel. 59 84-18-521, e-mail: nieruchomosci@powiat.slupsk.pl
Opłaty
Opłata za wydanie decyzji administracyjnej – 10,00 zł – pkt 53 części I załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Termin i sposób realizacji
1. Formularz wniosku można otrzymać w Biurze Obsługi Mieszkańców.
2. Formularz wniosku można pobrać na stronie bip.powiat.slupsk.pl.
3. Zgodnie z art. 63 §1 Kpa podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) mogą być wnoszone
pisemnie, telegraficznie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej utworzoną na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
Wnioski przyjmowane są w biurze Obsługi Mieszkańców, na parterze siedziby Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14.
Termin:
- Zgodnie z Kpa.
Podstawa prawna
-
ustawa z dnia 24 lutego 1989 r. o zmianie ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników i członków ich rodzin oraz o zmianie ustawy o podatku rolnym,
-
- ustawa z dnia 24 lipca 1998 r. o zmianie niektórych ustaw określających kompetencje organów administracji publicznej w związku z reformą ustrojową państwa,
-
- ustawa z dnia 13 października 1998 r. przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną.
Tryb odwoławczy
Od decyzji wydanej w toku postępowania stronie służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku, za pośrednictwem Starosty Słupskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie. Na podstawie art. 127a Kpa w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję (oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do odwołania).
Dodatkowe informacje, uwagi
Sprawy załatwiane są według kolejności wpływu.