Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Powiat Słupski

GN 07 - USTANOWIENIE/WYGASZENIE /TRWAŁEGO ZARZĄDU NA NIERUCHOMOŚCI SKARBU PAŃSTWA

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

Procedura GN 07

1. Wniosek o ustanowienie/wygaszenie trwałego zarządu.
2. Załączniki: zgoda organu nadzorującego jednostkę organizacyjną na wygaszenie trwałego zarządu.

Wniosek


Komórka organizacyjna

Wydział Gospodarki Nieruchomościami (GN), pok. 222 (II piętro), tel. 59 841-85-29, e-mail: nieruchomosci@powiat.slupsk.pl


Opłaty

Nie podlega opłacie skarbowej zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 lit. h ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.


Termin i sposób realizacji

Zgodnie z Kpa.

1. Formularz wniosku można otrzymać w Biurze Obsługi Mieszkańców.
2. Formularz wniosku można pobrać na stronie bip.powiat.slupsk.pl.
3. Zgodnie z art. 63 §1 Kpa podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia) mogą być wnoszone pisemnie,

telegraficznie, za pomocą telefaksu lub ustnie do protokołu, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą organu administracji publicznej utworzoną na podstawie ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

Wnioski przyjmowane są w Biurze Obsługi Mieszkańców na parterze siedziby Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14.


Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, -
  • ustawa z dnia 05 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym.

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Wojewody Pomorskiego w Gdańsku, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Na podstawie art. 127a Kpa w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona morze zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję (oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do odwołania).


Dodatkowe informacje, uwagi

trwały zarząd może zostać ustanowiony na czas określony bądź nieokreślony;
- za nieruchomości oddane w trwały zarząd pobiera się opłaty roczne, jej wysokość uzależniona jest od celu

przeznaczenia nieruchomości;
- złożenie wniosku o wygaśnięcie trwałego zarządu powinno być poprzedzone uzyskaniem zgody organu

nadzorującego jednostkę organizacyjną;
- organ wydaje decyzję o wygaśnięciu trwałego zarządu, na wniosek jednostki organizacyjnej, po uzyskaniu

możliwości zagospodarowania nieruchomości, w ciągu 18 miesięcy od dnia złożenia wniosku.