GN 24 - UMARZANIE, ODRACZANIE LUB ROZKŁADANIE NA RATY NALEŻNOŚCI PIENIĘŻNYCH MAJĄCYCH CHARAKTER PUBLICZNOPRAWNY LUB CYWILNOPRAWNY PRZYPADAJĄCYCH POWIATOWI SŁUPSKIEMU LUB SKARBOWI PAŃSTWA (OSOBY PRAWNE, JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE, W TYM SPÓŁKI NIEPOSIADAJĄCE OSOBOWOŚCI PRAWNEJ)
Sposoby dostarczenia dokumentów
-
Wizyta w urzędzie -
Listownie, drogą pocztową -
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
-
Osobiście -
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
1. Wniosek o umorzenie, odroczenie lub rozłożenie na raty lub odstąpienie od dochodzenia należności pieniężnych należności pieniężnych mających charakter publicznoprawny lub cywilnoprawny przypadających Powiatowi Słupskiemu lub Skarbowi Państwa. We wniosku należy dokładnie opisać sytuację finansową wnioskodawcy.
2. Załączniki:
-
- zaświadczenie lub kopie deklaracji podatkowych opatrzone datownikiem Urzędu Skarbowego za rok
poprzedni,
-
- kopie ewentualnych decyzji o spłacie zobowiązań publicznoprawnych (US, ZUS),
-
- bilans,
-
- kopie ewentualnych umów o spłacie zaciągniętego kredytu bankowego,
-
- inne, na żądanie,
-
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis wg rozporządzenia KE
nr 1407/2013 (obowiązuje od dnia 15 listopada 2014 r.) – do pobrania na stronie UOKiK
https://www.uokik.gov.pl/wzory_formularzy_pomocy_deminimis.php z zastrzeżeniem pkt 3.
3. Punkt 2 ppkt 1-5 nie stosuje się do wniosku, o którym mowa w pkt 1, w przypadku pogorszenia się sytuacji finansowej wnioskodawcy z powodu i w okresie stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii. Natomiast we wniosku należy szczegółowo opisać pogarszającą się sytuację finansową podmiotu wynikająca z powodu i w okresie stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii oraz należy dołączyć wypełniony i podpisany uproszczony formularz ubiegania się o pomoc publiczną – do pobrania na stronieUOKiK https://www.uokik.gov.pl/covid19_a_pomoc_publiczna.php#faq3972.
Komórka organizacyjna
Wydział Gospodarki Nieruchomościami (GN), pok. 215 (II piętro), tel. 59 84-18-521, e-mail: nieruchomosci@powiat.slupsk.pl
Opłaty
Opłaty nie pobiera się.
Termin i sposób realizacji
Nie podlega procedurze Kpa. Załatwiane w trybie postępowania cywilnego w terminie uzależnionym od stopnia trudności sprawy oraz posiadanych dokumentów.
1. Formularz wniosku można otrzymać w Biurze Obsługi Mieszkańców.
2. Formularz wniosku można pobrać na stronie bip.powiat.slupsk.pl.
Wnioski przyjmowane są w Biurze Obsługi Mieszkańców, na parterze siedziby Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14.
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
Tryb odwoławczy
Odwołanie nie przysługuje.