AB 02 - PRZYJMOWANIE ZGŁOSZEŃ NA WYKONANIE OBIEKTÓW I ROBÓT BUDOWLANYCH
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
1. Zgłoszenie zamiaru budowy/robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę (PB-2, PB-2a).
W zgłoszeniu należy określić rodzaj, zakres i sposób wykonywania robót budowlanych oraz termin ich rozpoczęcia.
Do zgłoszenia należy dołączyć:
1) oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (jak wskazano
w pkt I),
2) w zależności od potrzeb - odpowiednie szkice lub rysunki, a także pozwolenia, uzgodnienia i opinie
wymagane odrębnymi przepisami,
3) projekt zagospodarowania działki lub terenu sporządzony na aktualnej mapie wraz z opisem technicznym
instalacji, wykonany przez projektanta posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane - w przypadku
budowy:
a) instalacji zbiornikowych na gaz płynny z pojedynczym zbiornikiem o pojemności do 7 m3,
przeznaczonych do zasilania instalacji gazowych w budynkach mieszkalnych jednorodzinnych
(w przypadku budowy tej instalacji projekt zagospodarowania działki lub terenu powinien być uzgodniony
z podmiotem właściwym do spraw zabezpieczeń przeciwpożarowych),
b) przyłączy do budynków: elektroenergetycznych, wodociągowych, kanalizacyjnych, gazowych, cieplnych
i telekomunikacyjnych,
c) w przypadku ustanowienia pełnomocnika - upoważnienie udzielone osobie działającej w imieniu
inwestora.
2. Zgłoszenie budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego oraz sieci zgodnie z art. 29
ust. 1 pkt 19a (PB-2a).
Do zgłoszenia należy dołączyć:
a) trzy egzemplarze projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno-
budowlanego budowlanego (nie dotyczy urządzeń budowlanych oraz podziemnych sieci uzbrojenia terenu,
jeżeli całość problematyki może być przedstawiona w projekcie zagospodarowania działki lub terenu)
podpisane przez osobę sporządzającą projekt i posiadającą stosowne uprawnienia budowlane,
b) zaświadczenie projektanta/projektantów o wpisie na listę członków właściwej izby samorządu
zawodowego aktualne na dzień opracowania projektu budowlanego,
c) informacje uzupełniające do wniosku o pozwolenie na budowę (np. w przypadku wielu inwestorów),
gdy ilość informacji nie zmieściła się na druku zgłoszenia (jak wskazano w pkt I )),
d) oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (jak wskazano
w pkt I ),
e) pełnomocnictwo, jeżeli ustanowiono pełnomocnika wraz z opłatą.
f) załączniki fakultatywne (załącza się tylko, jeżeli przepisy tego wymagają ze względu na rodzaj
zamierzenia budowlanego):
- decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, o lokalizacji inwestycji celu publicznego –
art. 33 ust.2 pkt 3 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane,- specjalistyczna opinia – art. 33 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane.
g) załączniki wynikające z przepisów szczególnych:
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej od pełnomocnictwa, o której mowa w przepisach ustawy z dnia
16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
- dowód uiszczenia opłaty skarbowej dotyczącej zgłoszenia, o której mowa w przepisach ustawy z dnia
16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
- zgoda na usytuowanie obiektu budowlanego przy drodze w odległości mniejszej niż określona w art. 43
ust.1 ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych – art. 43 ust. 2 ustawy z dnia 21 marca 1985 r.
o drogach publicznych.
1. Druk zgłoszenia o rozpoczęciu robót budowlanych
1a. Druk zgłoszenia budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego.
1b. Informacja uzupełniająca do wniosku o pozwolenie na budowę lub rozbiórkę, zgłoszenia budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego oraz oświadczenia o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane
2. Załączniki:
- informacja uzupełniająca do oświadczenia
Oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane
Informacja uzupełniająca w pliku DOC
Komórka organizacyjna
Wydział Architektoniczno–Budowlany (AB), pok. 106 (I piętro), tel. 59 84-18-548; pok. 107 (I piętro),
tel. 59 84-18-594; pok. 108 (I piętro), tel. 59 84-18-546; pok. 114 (I piętro), 59 84-18-728;
e-mail: architektura@powiat.slupsk.pl
Opłaty
Opłaty, zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, wynoszą:
1. przyjęcie zgłoszenia dotyczącego budowy sieci, o których mowa w art. 29 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 7 lipca
1994 r. – Prawo budowlane:
1) o długości powyżej 1 kilometra – 2.143 zł,
2) o długości do 1 kilometra – 105 zł,
2. za oryginał pełnomocnictwa lub kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem – 17 zł:
Zwalnia się z opłaty skarbowej:
1. złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu
lub kopię jeżeli pełnomocnictwo udzielone jest małżonkowi wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu;
2. jednostki budżetowe, jednostki samorządu terytorialnego, organizacje pożytku publicznego w związku
z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego, osoby które przedstawią zaświadczenie o korzystaniu
ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa;
3. pozwolenia na budowę budynków przeznaczonych na cele naukowe, socjalne i kulturalne oraz
pozwolenia na remont obiektów budowlanych wpisanych do rejestru zabytków.
Opłatę skarbową należy wnieść na konto Miasta Słupska, Pl. Zwycięstwa 3, gotówką lub przelewem
na rachunek nr: 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010.
W przypadku dokonania przelewu przy tytule
Termin i sposób realizacji
Zgłoszenia należy dokonać przed terminem zamierzonego rozpoczęcia robót budowlanych. Właściwy organ,
w terminie 21 dni od dnia doręczenia zgłoszenia, może, w drodze decyzji, wnieść sprzeciw.
Do wykonywania robót budowlanych można przystąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie.
W przypadku nierozpoczęcia wykonywania robót przed upływem 3 lat od określonego w zgłoszeniu terminu
ich rozpoczęcia, rozpoczęcie tych robót może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia.
Zgodnie z art. 30 ust. 5aa ustawy Prawo budowlane, organ administracji architektoniczno-budowlanej może
z urzędu, przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 5, wydać zaświadczenie o braku podstaw
do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu, o którym
mowa w ust. 6 i 7, oraz uprawnia inwestora do rozpoczęcia robót budowlanych.
Podstawa prawna
- art. 29, 30 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane;
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Tryb odwoławczy
W przypadku wniesienia przez organ sprzeciwu lub nałożenia określonego obowiązku w drodze decyzji,
odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie, do Wojewody Pomorskiego
za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie należy składać w Biurze Obsługi Mieszkańców).
Dodatkowe informacje, uwagi
1. Formularze wniosków dostępne są w Biurze Obsługi Mieszkańców (PB-2, PB-2a).
2. Formularze wniosków można pobrać ze strony: bip.powiat.slupsk.pl.
3. Elektroniczne formularze wniosków znajdują się na stronie: https//e-budownictwo.gunb.gov.pl (PB-2,
PB-2a).
Wnioski przyjmowane są w Biurze Obsługi Mieszkańców, na parterze siedziby Starostwa Powiatowego
w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14 lub drogą elektroniczną.