AB 03 - PRZENIESIENIE DECYZJI O POZWOLENIU NA BUDOWĘ NA RZECZ INNEJ OSOBY
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
- Faxem
- Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
1. Druk przeniesienia decyzji o pozwoleniu na budowę na rzecz innej osoby wnioski PB-9)
- WNIOSEK o przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę (PB-9)
2. Załączniki:
- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością (formularz – oświadczenie),
Oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do odwołania
Oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane
Informacja uzupełniająca w pliku DOC
- zgoda strony do przeniesienia tej decyzji na rzecz innego podmiotu,
- oświadczenie o przyjęciu warunków decyzji o pozwoleniu na budowę.
Komórka organizacyjna
Wydział Architektoniczno–Budowlany (AB), pok. 106 (I piętro), tel. 59 84-18-548; pok. 107 (I piętro),
tel. 59 84-18-594; pok. 108 (I piętro), tel. 59 84-18-546; pok. 114 (I piętro), 59 84-18-728;
e-mail: architektura@powiat.slupsk.pl
Opłaty
Opłaty, zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, wynoszą – 90 zł;
Nie podlegają opłacie skarbowej sprawy budownictwa mieszkaniowego, nauki, szkolnictwa i oświaty
pozaszkolnej oraz ochrony zdrowia.
Zwalnia się od opłaty skarbowej: jednostki budżetowe, jednostki samorządu terytorialnego, organizacje
pożytku publicznego w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego, osoby które przedstawią
zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa.
Opłatę skarbową należy wnieść na konto Miasta Słupska, Pl. Zwycięstwa 3, gotówką lub przelewem
na rachunek nr: 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010.
W przypadku dokonania przelewu przy tytule wpłaty należy podać informację, że jest to opłata skarbowa
oraz tytuł sprawy, do której jest ona wnoszona.
Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek, gdy decyzja nie została wydana.
Termin i sposób realizacji
Zgodnie z art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego to jest w ciągu miesiąca, a w przypadku spraw
wymagających postępowania wyjaśniającego w ciągu dwóch miesięcy.
Podstawa prawna
- art. 29, art. 104, art. 163 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.
- Kodeks postępowania administracyjnego;
- art. 40 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.
- Prawo budowlane.
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji wnosi się do Wojewody Pomorskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję
(odwołanie należy składać w Biurze Obsługi Mieszkańców), w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji
stronie.
Dodatkowe informacje, uwagi
1. Formularz wniosku dostępny jest w Biurze Obsługi Mieszkańców (PB-9).
2. Formularz wniosku można pobrać ze strony: bip.powiat.slupsk.pl.
3. Elektroniczny formularz wniosku znajduje się na stronie: https//e-budownictwo.gunb.gov.pl (PB-9).
Wnioski przyjmowane są w Biurze Obsługi Mieszkańców, na parterze siedziby Starostwa Powiatowego
w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14 lub drogą elektroniczną.