Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Powiat Słupski

AB 03 - PRZENIESIENIE DECYZJI O POZWOLENIU NA BUDOWĘ NA RZECZ INNEJ OSOBY

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

1. Druk przeniesienia decyzji o pozwoleniu na budowę na rzecz innej osoby wnioski PB-9)
- WNIOSEK o przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę  (PB-9)

 Wniosek PB-9

2. Załączniki:
- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością (formularz – oświadczenie),

​​​​​​​ Oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do odwołania

​​​​​​​ Oświadczenie o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane

​​​​​​​Informacja uzupełniająca w pliku DOC

- zgoda strony do przeniesienia tej decyzji na rzecz innego podmiotu,
- oświadczenie o przyjęciu warunków decyzji o pozwoleniu na budowę.


Komórka organizacyjna

Wydział Architektoniczno–Budowlany (AB), pok. 106 (I piętro), tel. 59 84-18-548; pok. 107 (I piętro),

tel. 59 84-18-594; pok. 108 (I piętro), tel. 59 84-18-546; pok. 114 (I piętro), 59 84-18-728;

e-mail: architektura@powiat.slupsk.pl


Opłaty

Opłaty, zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, wynoszą – 90 zł;

Nie podlegają opłacie skarbowej sprawy budownictwa mieszkaniowego, nauki, szkolnictwa i oświaty

pozaszkolnej oraz ochrony zdrowia.

Zwalnia się od opłaty skarbowej: jednostki budżetowe, jednostki samorządu terytorialnego, organizacje

pożytku publicznego w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego, osoby które przedstawią

zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa.

Opłatę skarbową należy wnieść na konto Miasta Słupska, Pl. Zwycięstwa 3, gotówką lub przelewem

na rachunek nr: 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010.

W przypadku dokonania przelewu przy tytule wpłaty należy podać informację, że jest to opłata skarbowa

oraz tytuł sprawy, do której jest ona wnoszona.

Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek, gdy decyzja nie została wydana.


Termin i sposób realizacji

Zgodnie z art. 35 Kodeksu postępowania administracyjnego to jest w ciągu miesiąca, a w przypadku spraw

wymagających postępowania wyjaśniającego w ciągu dwóch miesięcy.


Podstawa prawna

- art. 29, art. 104, art. 163 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.

- Kodeks postępowania administracyjnego;

art. 40 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.

- Prawo budowlane.


Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji wnosi się do Wojewody Pomorskiego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję

(odwołanie należy składać w Biurze Obsługi Mieszkańców), w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji

stronie.


Dodatkowe informacje, uwagi

1. Formularz wniosku dostępny jest w Biurze Obsługi Mieszkańców (PB-9).

2. Formularz wniosku można pobrać ze strony: bip.powiat.slupsk.pl.

3. Elektroniczny formularz wniosku znajduje się na stronie: https//e-budownictwo.gunb.gov.pl (PB-9).

Wnioski przyjmowane są w Biurze Obsługi Mieszkańców, na parterze siedziby Starostwa Powiatowego

w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14 lub drogą elektroniczną.