Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Powiat Słupski

KM 21 - PRZYWRÓCENIE DO RUCHU POJAZDU CZASOWO WYCOFANEGO Z RUCHU LUB SKRÓCENIE OKRESU CZASOWEGO WYCOFANIA POJAZDU Z RUCHU

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

Procedura KM 21 

  1. Wniosek.

  2. Załączniki:

    • −  decyzja o czasowy wycofaniu pojazdu z ruchu,

    • −  zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, w przypadku gdy upłynął termin

      w dowodzie rejestracyjnym,

    • −  dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia OC,

    • −  dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu).

Wniosek 


Komórka organizacyjna

Wydział Komunikacji i Drogownictwa (KM), pok. 13 (parter), tel. 59841-85-72, e-mail: komunikacja@powiat.slupsk.pl.


Opłaty

Opłata Skarbowa: 

za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł.

Opłatę skarbową można uiścić:
1) w Starostwie Powiatowym w Słupsku:
- gotówką lub kartą płatniczą w opłatomacie,
- kartą płatniczą na stanowisku u pracownika załatwiającego sprawę;
2) w kasie Urzędu Miejskiego w Słupsku;
3) przelewem na rachunek Urzędu Miejskiego w Słupsku: 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010,
ul. Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk (z dopiskiem operacji np. "Opłata skarbowa z tytułu udzielenia pełnomocnictwa").
Dowód wpłaty należy dołączyć do danej sprawy.


Termin i sposób realizacji

Niezwłocznie.

  1. w Biurze Obsługi Mieszkańców, w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14, pok. 01;

  2. 2)  w Wydziale Komunikacji i Drogownictwa, w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14 – pok. 10, 11, 12, tel. 59 841-85-42, 59 841-85-92, 59 841-85-43;

  3. 3)  w Punkcie Rejestracji Pojazdów Wydziału Komunikacji i Drogownictwa w Ustce, przy ul. Ks. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 3 – pok. 106, tel. 59 815-43-16;

  4. 4)  w Punkcie Rejestracji Pojazdów Wydziału Komunikacji i Drogownictwa w Kępicach, przy ul. Niepodległości 6 – tel. 59 857-66-21 do 23 (prosić Punkt Rejestracji Pojazdów).


Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym;
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej;
  • ustawa z dnia 22 maja 2003 roku o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych;
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 8 listopada 2024 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów;
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach;
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 grudnia 2004 r. w sprawie czasowego wycofania pojazdów z ruchu.

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje.


Dodatkowe informacje, uwagi

Czasowemu wycofaniu pojazdu z ruchu podlegają:

- samochody ciężarowe i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t, - ciągniki samochodowe,
- pojazdy specjalne,
- autobusy

- osobowego w związku z koniecznością wykonania naprawy pojazdu wynikającej z uszkodzenia zasadniczych elementów nośnych konstrukcji:
a) w przypadkach, o których mowa w art. 81 ust. 11 pkt 1 lit. b oraz pkt 6 ustawy Prawo o ruchu drogowym, b) w przypadku wystąpienia szkody istotnej.
- samochody ciężarowe i przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 t, ciągniki samochodowe, pojazdy specjalne, autobusy mogą być wycofany z ruchu na okres od 2 do 24 miesięcy, okres ten może być przedłużony, jednak łączny okres wycofania pojazdu z ruchu nie może przekroczyć 48 miesięcy, licząc od dnia wydania decyzji o jego czasowym wycofaniu z ruchu;
- samochody osobowe mogą być wycofane z ruchu na okres od 3 do 12 miesięcy; okres ten nie może być przedłużony;
- w przypadku, gdy dowód własności pojazdu został wystawiony na kilka osób wymagane jest osobiste stawiennictwo wszystkich właścicieli pojazdu lub osoby upoważnionej do dokonania w ich imieniu czynności (pełnomocnictwo pisemne);
- w przypadku, gdy wnioskodawcą jest spółka posiadająca osobowość prawną, należy dołączyć dodatkowe dokumenty: odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS), wpis do Krajowego Rejestru Urzędowego Podmiotów Gospodarki Narodowej (Regon), upoważnienie dla osoby dokonującej wycofania czasowego pojazdu, w przypadku gdy nie jest wyszczególniona w odpisie z KRS;
- w przypadku gdy dane wnioskodawcy (właściciela) są niezgodne z danymi zawartymi w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu ( jeżeli była wydana) należy dołączyć dokumenty potwierdzające przeniesienie prawa własności pojazdu.