KM 22 - NADANIE CECH IDENTYFIKACYJNYCH POJAZDU I WYKONANIE TABLICZKI ZNAMIONOWEJ
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
1. Wniosek.
2. Załączniki:
1) w przypadku wnioskowania o wydanie decyzji na nabicie numeru nadwozia, podwozia lub ramy w pojeździe nabytym na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu:
-
- dowód osobisty (do wglądu),
-
- zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu,
-
- pozwolenie czasowe,
-
- dowód własności pojazdu nabytego na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego
orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa z adnotacją, że wraz ze sprzedanym
pojazdem nie został przekazany dowód rejestracyjny pojazdu i karta pojazdu, jeżeli była wydana;
2) w przypadku wnioskowania o wydanie decyzji na nabicie numeru nadwozia, podwozia lub ramy w pojeździe, w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego lub podczas naprawy:
-
- dowód osobisty (do wglądu),
-
- zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu,
-
- dowód rejestracyjny lub pozwolenie czasowe, opinia rzeczoznawcy samochodowego wskazująca
pierwotne cechy identyfikacyjne lub jednoznacznie wykluczająca ingerencję w polu numerowym w celu umyślnego ich zniszczenia lub sfałszowania;
3) w przypadku wnioskowania o wydanie decyzji na nabicie numeru nadwozia, podwozia, lub ramy w pojeździe odzyskanym po kradzieży, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu:
-
- dowód osobisty (do wglądu),
-
- zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu,
-
- dowód rejestracyjny lub pozwolenie czasowe,
-
- dokument wydany przez organ prowadzący postępowanie w sprawie kradzieży pojazdu, który to
dokument potwierdza dokonanie kradzieży,
-
- dokument wydany przez organ prowadzący postępowanie w sprawie kradzieży pojazdu, który to
dokument stwierdza tożsamość odzyskanego pojazdu z podaniem numeru podwozia, nadwozia lub ramy oraz zawiera informację na temat losu dokumentów rejestracyjnych oraz tablic rejestracyjnych;
4) w przypadku wnioskowania o wydanie decyzji na nabicie numeru nadwozia, podwozia lub ramy w pojeździe, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu, a prawomocnym orzeczeniem sądu zostało ustalone prawo własności pojazdu:
-
- dowód osobisty (do wglądu),
-
- zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu,
-
- dowód rejestracyjny lub pozwolenie czasowe,
-
- prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności pojazdu;
5) w przypadku wnioskowania o wydanie decyzji na wykonanie tabliczki znamionowej:
-
-
- dowód osobisty (do wglądu),
-
- zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu potwierdzające brak tabliczki
znamionowej,
-
- dowód rejestracyjny lub pozwolenie czasowe.
Komórka organizacyjna
Wydział Komunikacji i Drogownictwa (KM), pok. 13 (parter), tel. 59841-85-72, e-mail: komunikacja@powiat.slupsk.pl
Opłaty
-
1. Opłata skarbowa:
1) za wydanie decyzji – 10 zł;
2) za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł.Opłatę skarbową można uiścić:
1) w Starostwie Powiatowym w Słupsku:
- gotówką lub kartą płatniczą w opłatomacie,
- kartą płatniczą na stanowisku u pracownika załatwiającego sprawę;
2) w kasie Urzędu Miejskiego w Słupsku;
3) przelewem na rachunek Urzędu Miejskiego w Słupsku: 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010, ul. Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk (z dopiskiem operacji np. "Opłata skarbowa z tytułu ..."). Dowód wpłaty należy dołączyć do danej sprawy.
Termin i sposób realizacji
Niezwłocznie.
-
w Biurze Obsługi Mieszkańców, w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14, pok. 01;
-
2) w Wydziale Komunikacji i Drogownictwa, w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14 – pok. 10, 11, 12, tel. 59 841-85-42, 59 841-85-92, 59 841-85-43;
-
3) w Punkcie Rejestracji Pojazdów Wydziału Komunikacji i Drogownictwa w Ustce, przy ul. Ks. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 3 – pok. 106, tel. 59 815-43-16;
4) w Punkcie Rejestracji Pojazdów Wydziału Komunikacji i Drogownictwa w Kępicach, przy ul. Niepodległości 6 – tel. 59 857-66-21 do 23 (prosić Punkt Rejestracji Pojazdów).
Podstawa prawna
-
ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym;
-
− ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
-
− ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej;
-
− ustawa z dnia 22 maja 2003 roku o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu
Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych;
-
− rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 8 listopada 2024 r. w sprawie rejestracji
i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych
z rejestracją pojazdów;
-
− rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności
organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych
sprawach;
-
− rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie
dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników.
Tryb odwoławczy
Na podstawie art. 127 § 2 i 129 Kpa stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku za pośrednictwem Starosty Słupskiego w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Zgodnie z art. 127a „w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.”
Na podstawie art. 130 § 4 Kpa decyzja podlega wykonaniu przed upływem terminu do wniesienia odwołania, jeżeli jest zgodna z żądaniem wszystkich stron lub jeżeli wszystkie strony zrzekły się prawa do wniesienia odwołania.
Dodatkowe informacje, uwagi
W przypadku, gdy dowód własności jest wystawiony na osobę(y) prowadzącą(e) działalność gospodarczą do rejestracji należy okazać zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Osoba prawna do rejestracji winna okazać odpis (wypis) z Krajowego Rejestru Sądowego. W przypadku, gdy właściciela pojazdu reprezentuje ustanowiony pełnomocnik winien on przedłożyć do wniosku o rejestrację pojazdu pisemne pełnomocnictwo wraz z opłatą skarbową w wysokości 17,00 zł.