Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Powiat Słupski

KM 43 - WPIS/ZMIANA ZAKRESU WPISU DO EWIDENCJI INSTRUKTORÓW/WYKŁADOWCÓW NAUKI JAZDY

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

Procedura KM 43

1. Wniosek.

2. Załączniki:

1. Osobiście:

 kserokopia dokumentu potwierdzającego posiadanie przez okres co najmniej 2 lat, uprawnienia do kierowania pojazdami rodzaju objętego szkoleniem – dotyczy instruktorów osób ubiegających się o uzyskanie uprawnienia do kierowania pojazdami w zakresie prawa jazdy kategorii A lub B;

 kserokopia dokumentu potwierdzającego posiadanie przez okres roku uprawnienia do kierowania pojazdami rodzaju objętego szkoleniem oraz co najmniej 3-letniego doświadczenia w prowadzeniu szkolenia osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami w

zakresie prawa jazdy kategorii B – dotyczy instruktorów osób ubiegających się o uzyskanie uprawnienia do kierowania pojazdami rozszerzających uprawnienia do prowadzenia szkolenia o kategorię B+E, C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D lub D+E;

  •   kserokopia orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem;

  •   kserokopia orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania

    pojazdem;

  •   kserokopia zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kandydatów na instruktorów/wykładowców lub

    kursu uzupełniającego dla instruktorów/wykładowców;

  •   zaświadczenia: z Krajowego Rejestru Karnego, poświadczające niekaralność wyrokiem sądu

    za przestępstwa wymienione w art. 33 ust. 1 pkt 8 ustawy o kierujących pojazdami;

  •   wyraźna fotografia o wymiarach 3,5 x 4,5 cm, przedstawiająca osobę bez nakrycia głowy i

    okularów z ciemnymi szkłami;

  •   dowód uiszczenia opłaty za egzamin instruktora nauki jazdy.

Wniosek


Komórka organizacyjna

Wydział Komunikacji i Drogownictwa (KM), pok. 06 (parter), tel. 59841-85-44, e-mail: komunikacja@powiat.slupsk.pl.


Opłaty

1. Opłata administracyjna:

1) za dokonanie wpisu lub zmianę zakresu wpisu osoby do ewidencji instruktorów/wykładowców i wydanie legitymacji instruktora lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji wykładowców – 50 zł.
Opłatę można uiścić:
1) w Starostwie Powiatowym w Słupsku:

- gotówką lub kartą płatniczą w opłatomacie,
- kartą płatniczą na stanowisku u pracownika załatwiającego sprawę;

2) przelewem na rachunek Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14, konto Nr 45 1600 1462 1873 1864 1000 0001
(z dopiskiem dokonywanej operacji, np. "Opłata z tytułu...").
Dowód wpłaty należy dołączyć do danej sprawy.

2. Opłata skarbowa:

1) za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł.

Opłatę skarbową można uiścić:
1) w Starostwie Powiatowym w Słupsku:
- gotówką lub kartą płatniczą w opłatomacie,
- kartą płatniczą na stanowisku u pracownika załatwiającego sprawę;
2) w kasie Urzędu Miejskiego w Słupsku;
3) przelewem na rachunek Urzędu Miejskiego w Słupsku: 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010, ul. Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk (z dopiskiem operacji np. "Opłata skarbowa z tytułu ..."). Dowód wpłaty należy dołączyć do danej sprawy.

3. Opłata za egzamin dla kandydatów na instruktorów nauki jazdy:

1) opłaty zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 7 października 2016 r. w sprawie uzyskiwania uprawnień przez instruktorów i wykładowców, opłat oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach, a także stawek wynagrodzenia członków komisji:

Opłatę należy uiścić przelewem na rachunek bankowy:
Pomorski Urząd Wojewódzki, ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk: 07-1010-1140-0169-1322-3100-0000 (z dopiskiem dokonywanej operacji: „Opłata za egzamin instruktora nauki jazdy kat..., za część...)


Termin i sposób realizacji

Niezwłocznie.

1) w Biurze Obsługi Mieszkańców, w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14, pok. 01;

2) w Wydziale Komunikacji i Drogownictwa, w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14 – pok. 06, tel. 59 841-85-44.

2. Elektronicznie, za pośrednictwem platformy e-PUAP (z zachowaniem warunków określonych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego) bądź za pośrednictwem adresu do e- doręczeń (zgodnie z ustawą o doręczeniach elektronicznych z dnia 18 listopada 2020 r.) po weryfikacji wniosku wraz z załącznikami należy przedłożyć w Starostwie oryginały dokumentów.


Podstawa prawna

 

  • ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym;
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej;
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 25 czerwca 2019 r. w sprawie uzyskiwania uprawnień przez instruktorów i wykładowców, opłat oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach, a także stawek wynagrodzenia członków komisji.

Tryb odwoławczy

Na podstawie art.127 § 2 i 129 Kpa stronie przysługuje prawo wniesienia odwołania od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku za pośrednictwem Starosty Słupskiego w terminie 14 dni od daty jej otrzymania. Zgodnie z art. 127a „w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.”

Na podstawie art. 130 § 4 Kpa decyzja podlega wykonaniu przed upływem terminu do wniesienia odwołania, jeżeli jest zgodna z żądaniem wszystkich stron lub jeżeli wszystkie strony zrzekły się prawa do wniesienia odwołania.


Dodatkowe informacje, uwagi

Przedsiębiorca jest obowiązany złożyć staroście informację o wszelkich zmianach danych w terminie 14 dni od dnia ich wystąpienia.

Do wszystkich kserokopii dokumentów należy przedstawić do wglądu ich oryginały