Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Powiat Słupski

KM 44 - ZMIANA LEGITYMACJI INSTRUKTORA NAUKI JAZDY

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

Procedura KM 44

1. Wniosek.

2. Załączniki:

 wyraźna fotografia o wymiarach 3,5 x 4,5 cm, przedstawiająca osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami

  •   w przypadku zmiany innych danych zawartych w legitymacji (np. nazwiska, adresu zamieszkania) – kserokopia dowodu tożsamości;

  •   dotychczasowa legitymacja instruktora nauki jazdy;

w przypadku zmiany legitymacji instruktora, z uwagi na brak miejsca na przedłużenie ważności dokumentu:

a) kserokopia orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem;

b) kserokopia orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem;

 pełnomocnictwo lub prokura – w przypadku działania przez przedstawiciela.

Wniosek


Komórka organizacyjna

Wydział Komunikacji i Drogownictwa (KM), pok. 06 (parter), tel. 59841-85-44, e-mail: komunikacja@powiat.slupsk.pl.


Opłaty

1. Opłata administracyjna:
Brak.
2. Opłata skarbowa:
1) za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł.

Opłatę skarbową można uiścić:
1) w Starostwie Powiatowym w Słupsku:

- gotówką lub kartą płatniczą w opłatomacie,
- kartą płatniczą na stanowisku u pracownika załatwiającego sprawę;
2) w kasie Urzędu Miejskiego w Słupsku;
3) przelewem na rachunek Urzędu Miejskiego w Słupsku: 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010, ul. Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk (z dopiskiem operacji np. "Opłata skarbowa z tytułu ..."). Dowód wpłaty należy dołączyć do danej sprawy.


Termin i sposób realizacji

Niezwłocznie

1) w Biurze Obsługi Mieszkańców, w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14, pok. 01;

2) w Wydziale Komunikacji i Drogownictwa, w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14 – pok. 06, tel. 59 841-85-44.

2. Elektronicznie, za pośrednictwem platformy e-PUAP (z zachowaniem warunków określonych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego) bądź za pośrednictwem adresu do e- doręczeń (zgodnie z ustawą o doręczeniach elektronicznych z dnia 18 listopada 2020 r.) po weryfikacji wniosku wraz z załącznikami należy przedłożyć w Starostwie oryginały dokumentów.


Podstawa prawna

 

  • ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym;
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej;
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 25 czerwca 2019 r. w sprawie uzyskiwania uprawnień przez instruktorów i wykładowców, opłat oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach, a także stawek wynagrodzenia członków komisji.

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje.


Dodatkowe informacje, uwagi

Do wszystkich kserokopii dokumentów należy przedstawić do wglądu ich oryginały.