KM 44 - ZMIANA LEGITYMACJI INSTRUKTORA NAUKI JAZDY
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
-
Listownie, drogą pocztową -
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
-
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
1. Wniosek.
2. Załączniki:
wyraźna fotografia o wymiarach 3,5 x 4,5 cm, przedstawiająca osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami
-
w przypadku zmiany innych danych zawartych w legitymacji (np. nazwiska, adresu zamieszkania) – kserokopia dowodu tożsamości;
-
dotychczasowa legitymacja instruktora nauki jazdy;
w przypadku zmiany legitymacji instruktora, z uwagi na brak miejsca na przedłużenie ważności dokumentu:
a) kserokopia orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem;
b) kserokopia orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem;
pełnomocnictwo lub prokura – w przypadku działania przez przedstawiciela.
Komórka organizacyjna
Wydział Komunikacji i Drogownictwa (KM), pok. 06 (parter), tel. 59841-85-44, e-mail: komunikacja@powiat.slupsk.pl.
Opłaty
1. Opłata administracyjna:
Brak.
2. Opłata skarbowa:
1) za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa – 17 zł.
Opłatę skarbową można uiścić:
1) w Starostwie Powiatowym w Słupsku:
- gotówką lub kartą płatniczą w opłatomacie,
- kartą płatniczą na stanowisku u pracownika załatwiającego sprawę;
2) w kasie Urzędu Miejskiego w Słupsku;
3) przelewem na rachunek Urzędu Miejskiego w Słupsku: 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010, ul. Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk (z dopiskiem operacji np. "Opłata skarbowa z tytułu ..."). Dowód wpłaty należy dołączyć do danej sprawy.
Termin i sposób realizacji
Niezwłocznie
1) w Biurze Obsługi Mieszkańców, w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14, pok. 01;
2) w Wydziale Komunikacji i Drogownictwa, w siedzibie Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14 – pok. 06, tel. 59 841-85-44.
2. Elektronicznie, za pośrednictwem platformy e-PUAP (z zachowaniem warunków określonych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego) bądź za pośrednictwem adresu do e- doręczeń (zgodnie z ustawą o doręczeniach elektronicznych z dnia 18 listopada 2020 r.) po weryfikacji wniosku wraz z załącznikami należy przedłożyć w Starostwie oryginały dokumentów.
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym;
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego;
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej;
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 25 czerwca 2019 r. w sprawie uzyskiwania uprawnień przez instruktorów i wykładowców, opłat oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach, a także stawek wynagrodzenia członków komisji.
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Dodatkowe informacje, uwagi
Do wszystkich kserokopii dokumentów należy przedstawić do wglądu ich oryginały.