Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Powiat Słupski

PS 08 - WPIS DO EWIDENCJI STOWARZYSZEŃ ZWYKŁYCH

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

Procedura PS 08

1. Wniosek o wpis do ewidencji stowarzyszeń zwykłych.
2. Załączniki:
1) protokół z zebrania założycielskiego uchwała o założeniu stowarzyszenia zwykłego oraz uchwały

o przyjęciu regulaminu działalności, o wyborze przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie

albo wyborze zarządu stowarzyszenia zwykłego;
2) regulamindziałalności;
3) lista założycieli stowarzyszenia zwykłego, zawierająca imiona i nazwiska, datę i miejsce urodzenia,

miejsce zamieszkania oraz własnoręczne podpisy założycieli;
4) imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie

zwykłe albo członków zarządu;
5) imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer PESEL członków organu kontroli wewnętrznej,

o ile regulamin działalności przewiduje ten organ;
6) adressiedzibystowarzyszeniazwykłego.
3. Jeżeli wniosek o wpis składa zarząd, podpisują go wszyscy członkowie zarządu.

 Wniosek


Komórka organizacyjna

Wydział Polityki Społecznej (PS), pok. 116 (I piętro), tel. 59 841-85-75, e-mail: ps@powiat.slupsk.pl


Opłaty

Nie podległa opłacie skarbowej.


Termin i sposób realizacji

Zgodnie z art. 40a ust. 2 ustawy prawo o stowarzyszeniach wpisu dokonuje się w terminie 7 dni.

1. Formularz wniosku można otrzymać w Biurze Obsługi Mieszkańców lub na stronie www.powiat.slupsk.pl oraz www.bip.powiat.slupsk.pl.

2. Na odrębny wniosek „o wydanie zaświadczenia potwierdzającego utworzenie stowarzyszenia zwykłego” i uiszczeniu opłaty skarbowej (17 zł) może być wydane stosowne zaświadczenie (według karty informacyjnej PS 07).

Wnioski przyjmowane są w Biurze Obsługi Mieszkańców, na parterze siedziby Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14 lub w Wydziale Polityki Społecznej w pokoju 116 na I piętrze Starostwa Powiatowego w Słupsku.


Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. prawo o stowarzyszeniach,

  • -  rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 maja 2016 r. w sprawie prowadzenia

    ewidencji stowarzyszeń zwykłych, jej wzoru oraz szczegółowej treści wpisów,

  • -  ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.


Tryb odwoławczy

Nie przysługuje. Na postanowienie sądu o zakazaniu założenia stowarzyszenia przysługuje środek zaskarżenia w trybie cywilnoprawnym.
W przypadku nie dokonania wpisu do ewidencji w terminie 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis lub uzupełnienia jego braków i nie został złożony wnioseko zakazanie założenia stowarzyszenia – przysługuje prawo wniesienia skargi na bezczynność do sądu administracyjnego.


Dodatkowe informacje, uwagi

Jeżeli wniosek o wpis będzie zawierał braki, wnioskodawca zostanie wezwany do jego uzupełnienia w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Nie uzupełnienie wniosku o wpis w terminie 14 dni powoduje jego bezskuteczność.