Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Powiat Słupski

ŚR 01 - UZYSKANIE POZWOLENIA NA WPROWADZANIE GAZÓW I PYŁÓW DO POWIETRZA

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

Procedura ŚR 01

1. Wniosek o wydanie pozwolenia na wprowadzanie gazów i pyłów do powietrza – spełniający wymagania określone w art.184 i art. 221 ustawy Prawo ochrony środowiska.

2. Załączniki określone w art. 184 ust. 4 ustawy Prawo ochrony środowiska:

- dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, jeżeli prowadzący instalację nie jest osobą fizyczną (aktualny wypis z rejestru prowadzonej działalności gospodarczej, aktualny KRS),

- streszczenie wniosku sporządzone w języku niespecjalistycznym,

- zaświadczenie o niekaralności prowadzącego instalację za przestępstwa przeciwko środowisku oraz dowód uiszczenia opłaty skarbowej.

 Wniosek ŚR 01


Komórka organizacyjna

Wydział Środowiska i Rolnictwa (ŚR), pok. 316 (III piętro), tel. 59 84-18-534, e-mail: srodowisko@powiat.slupsk.pl


Opłaty

Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej wysokości:

  • -  2011 zł – w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą,

  • -  506 zł – w związku z działalnością prowadzoną przez podmioty prowadzące działalność wytwórczą

    w rolnictwie, mikroprzedsiębiorców oraz małych i średnich przedsiębiorstw,

  • -  506 zł – pozostałe.
    Opłatę skarbową można uiścić:

1) w Starostwie Powiatowym w Słupsku:

  • -  gotówką lub kartą płatniczą w opłatomacie,

  • -  kartą płatniczą na stanowisku u pracownika załatwiającego sprawę;

2) w kasie Urzędu Miejskiego w Słupsku;
3) przelewem na rachunek Urzędu Miejskiego w Słupsku: 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010,

ul. Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk; z dopiskiem „Opłata skarbowa z tytułu uzyskania pozwolenia na wprowadzanie gazów i pyłów do powietrza”.

Dowód opłaty należy dołączyć do danej sprawy.


Termin i sposób realizacji

  • -  jeden miesiąc,

  • -  dwa miesiące w przypadkach skomplikowanych.

  1. Formularz wniosku można otrzymać w Biurze Obsługi Mieszkańców.

  2. Formularz wniosku można pobrać na stronie www.bip.powiat.slupsk.pl.

  3. Wniosek można złożyć:

    a) osobiście w Biurze Obsługi Mieszkańców, na parterze siedziby Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14 lub w Wydziale Środowiska i Rolnictwa w pokoju 316 na III piętrze Starostwa Powiatowego w Słupsku,

    b) elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP (z zachowaniem warunków określonych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego) lub usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego e-Doręczenia (zgodnie z ustawą z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych),

    c) za pośrednictwem poczty na adres Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14, 76-200 Słupsk.


Podstawa prawna

art. 181 ust. 1 pkt 2, art. 184, art. 221 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska.


Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku za pośrednictwem Starosty Słupskiego, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.