ŚR 01 - UZYSKANIE POZWOLENIA NA WPROWADZANIE GAZÓW I PYŁÓW DO POWIETRZA
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
- Faxem
- Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
- Elektronicznie
Wymagane dokumenty
1. Wniosek o wydanie pozwolenia na wprowadzanie gazów i pyłów do powietrza – spełniający wymagania określone w art.184 i art. 221 ustawy Prawo ochrony środowiska.
2. Załączniki określone w art. 184 ust. 4 ustawy Prawo ochrony środowiska:
- dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, jeżeli prowadzący instalację nie jest osobą fizyczną (aktualny wypis z rejestru prowadzonej działalności gospodarczej, aktualny KRS),
- streszczenie wniosku sporządzone w języku niespecjalistycznym,
- zaświadczenie o niekaralności prowadzącego instalację za przestępstwa przeciwko środowisku oraz dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
Komórka organizacyjna
Wydział Środowiska i Rolnictwa (ŚR), pok. 316 (III piętro), tel. 59 84-18-534, e-mail: srodowisko@powiat.slupsk.pl
Opłaty
Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej wysokości:
-
- 2011 zł – w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą,
-
- 506 zł – w związku z działalnością prowadzoną przez podmioty prowadzące działalność wytwórczą
w rolnictwie, mikroprzedsiębiorców oraz małych i średnich przedsiębiorstw,
-
- 506 zł – pozostałe.
Opłatę skarbową można uiścić:
1) w Starostwie Powiatowym w Słupsku:
-
- gotówką lub kartą płatniczą w opłatomacie,
-
- kartą płatniczą na stanowisku u pracownika załatwiającego sprawę;
2) w kasie Urzędu Miejskiego w Słupsku;
3) przelewem na rachunek Urzędu Miejskiego w Słupsku: 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010,
ul. Plac Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk; z dopiskiem „Opłata skarbowa z tytułu uzyskania pozwolenia na wprowadzanie gazów i pyłów do powietrza”.
Dowód opłaty należy dołączyć do danej sprawy.
Termin i sposób realizacji
-
- jeden miesiąc,
-
- dwa miesiące w przypadkach skomplikowanych.
-
Formularz wniosku można otrzymać w Biurze Obsługi Mieszkańców.
-
Formularz wniosku można pobrać na stronie www.bip.powiat.slupsk.pl.
-
Wniosek można złożyć:
a) osobiście w Biurze Obsługi Mieszkańców, na parterze siedziby Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14 lub w Wydziale Środowiska i Rolnictwa w pokoju 316 na III piętrze Starostwa Powiatowego w Słupsku,
b) elektronicznie za pośrednictwem platformy e-PUAP (z zachowaniem warunków określonych w ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego) lub usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego e-Doręczenia (zgodnie z ustawą z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych),
c) za pośrednictwem poczty na adres Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14, 76-200 Słupsk.
Podstawa prawna
art. 181 ust. 1 pkt 2, art. 184, art. 221 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska.
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Słupsku za pośrednictwem Starosty Słupskiego, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.