AB 18 - WYDANIE (ZAREJESTROWANIE) DZIENNIKA BUDOWY/ROZBIÓRKI
Sposoby dostarczenia dokumentów
-
Wizyta w urzędzie -
Listownie, drogą pocztową -
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
-
Osobiście -
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
1. Wniosek o zarejestrowanie dziennika budowy/rozbiórki w formie papierowej lub elektronicznej,
2. W przypadku ustanowienia pełnomocnika – pełnomocnictwo wydane osobie działającej
w imieniu wnioskodawcy (Inwestora),
3. Przy pobraniu kolejnego tomu dziennika prowadzonego w formie papierowej:
1) oryginał/kopia ostatecznej decyzji pozwolenia na budowę/rozbiórkę do wglądu,
2) oryginał poprzedniego tomu dziennika budowy/rozbiórki do wglądu (w przypadku jego posiadania).
Wniosek o zarejestrowanie dziennika budowy
Komórka organizacyjna
Wydział Architektoniczno–Budowlany (AB), pok. 109 (I piętro), tel. 59 84-18-545, e-mail:
architektura@powiat.slupsk.pl
Opłaty
17 zł za pełnomocnictwo (opłaty skarbowe - ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej),
wpłatę należy wnieść na konto Miasta Słupsk, Pl. Zwycięstwa 3 gotówką w opłatomacie lub przelewem
na rachunek nr: 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010;
Termin i sposób realizacji
W terminie 3 dni od dnia, w którym decyzja o pozwoleniu na budowę stała się ostateczna, a dla kolejnego tomu dziennika budowy prowadzonego w postaci papierowej w terminie 3 dni roboczych od dnia wystąpienia inwestora o wydanie tego tomu.
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane;
- rozporządzenie Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 22 grudnia 2022 roku w sprawie dziennika budowy
oraz systemu Elektroniczny Dziennik Budowy;
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Dodatkowe informacje, uwagi
1. złożenie wniosku w formie papierowej dla dzienników budowy prowadzonych w postaci
papierowej – formularz wniosku do pobrania w Biurze Obsługi Mieszkańców lub ze strony
internetowej www.bip.powiat.slupsk (Poradnik Mieszkańców – Procedury i Wnioski – Wydział
AB),
2. złożenie wniosku w formie elektronicznej następuje w systemie EDB (Elektroniczny Dziennik
Budowy)
Dziennik budowy należy prowadzić oddzielnie dla każdego obiektu budowlanego wymagającego
pozwolenia na budowę lub dokonania zgłoszenia.
Dziennik budowy może być zarejestrowany jedynie na podstawie wykonalnej decyzji o pozwoleniu
na budowę lub zgłoszenia budowy przyjętego bez sprzeciwu.