Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Powiat Słupski

AB 19 - WYDAWANIE DECYZJI O NIEZBĘDNOŚCI WEJŚCIA DO SĄSIEDNIEGO BUDYNKU, LOKALU LUB NA TEREN SĄSIEDNIEJ NIERUCHOMOŚCI

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

 Procedura AB 19

Wniosek o wydanie decyzji o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości (PB-14).

 Wniosek o wydanie decyzji o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu
 lub na teren sąsiedniej nieruchomości


Komórka organizacyjna

Wydział Architektoniczno–Budowlany (AB), pok. 106 (I piętro), tel. 59 84-18-548; pok. 107 (I piętro),

tel. 59 84-18-594; pok. 108 (I piętro), tel. 59 84-18-546; pok. 114 (I piętro), tel. 59 84-18-728;

e-mail: architektura@powiat.slupsk.pl


Opłaty

Uzyskanie decyzji o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej

nieruchomości podlega opłacie skarbowej w wysokości 10 zł (tabela część I pkt 53 ustawy o opłacie

skarbowej), z wyłączeniem decyzji dotyczącej budownictwa mieszkaniowego (art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy

o opłacie skarbowej).

Opłatę skarbową należy wnieść na konto Miasta Słupska, Pl. Zwycięstwa 3, gotówką lub przelewem

na rachunek nr: 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010.

W przypadku dokonania przelewu przy tytule wpłaty należy podać informację, że jest to opłata skarbowa

oraz tytuł sprawy, do której jest ona wnoszona.

Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek, gdy decyzja nie została wydana.


Termin i sposób realizacji

14 dni.


Podstawa prawna

- art. 47 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane;

- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.


Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie, do Wojewody Pomorskiego

za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie można złożyć w Biurze Obsługi Mieszkańców,

przesłać pocztą lub ePUAP).


Dodatkowe informacje, uwagi

1. Formularz wniosku dostępny jest w Biurze Obsługi Mieszkańców (PB-14).

2. Formularz wniosku można pobrać ze strony: bip.powiat.slupsk.pl.

3. Elektroniczny formularz wniosku znajduje się na stronie: https//e-budownictwo.gunb.gov.pl (PB-14).

Wnioski przyjmowane są w Biurze Obsługi Mieszkańców, na parterze siedziby Starostwa Powiatowego

w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14 lub drogą elektroniczną.