Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Powiat Słupski

GK 04 - ZMIANA GLEBOZNAWCZEJ KLASYFIKACJI GRUNTÓW

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

 Procedura GK 04

Wniosek strony o przeprowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów (formularz do pobrania).

Wniosek w pliku DOC


Komórka organizacyjna

Wydział Geodezji i Kartografii (GK), pok. 219 (II piętro), tel. 59-84-18-525, e-mail: geodezja@powiat.slupsk.pl.


Opłaty

1. Koszty związane z wykonaniem czynności klasyfikacyjnych przez biegłego klasyfikatora
- przelew na rachunek Starostwa Powiatowego w Słupsku: 34 1600 1462 1873 1864 1000 0005
ul. Szarych Szeregów 14, 76-200 Słupsk (z dopiskiem.: "gleboznawcza klasyfikacja gruntów sprawa GK.6623. ....") na podstawie postanowienia o kosztach w trakcie postępowania.

2. Opłata 10,00 zł na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Opłatę skarbową można uiścić:

1) w Starostwie Powiatowym w Słupsku:
- gotówką lub kartą płatniczą w opłatomacie,
- kartą płatniczą na stanowisku u pracownika załatwiającego sprawę;

2) w kasie Urzędu Miejskiego w Słupsku;
3) przelew na rachunek Urzędu Miejskiego w Słupsku: 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010, ul. Plac

Zwycięstwa 3, 76-200 Słupsk (z dopiskiem dokonywanej opłaty, np.: "Opłata skarbowa z tytułu ...."). Dowód wpłaty należy dołączyć do danej sprawy.


Termin i sposób realizacji

Zgodnie z art. 35 Kpa bez zbędnej zwłoki, nie dłużej niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu 2 miesięcy.


Podstawa prawna

 

  • -  ustawa z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne,

  • -  rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 września 2012 r. w sprawie gleboznawczej klasyfikacji

    gruntów,

  • -  rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie

    ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych),

  • -  ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,

  • -  ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.


Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Gdańsku za pośrednictwem Starosty Słupskiego.
Odwołanie składa się w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji: w Biurze Obsługi Mieszkańca Starostwa Powiatowego w Słupsku ul. Szarych Szeregów 14, 76-200 Słupsk, podpisane elektronicznie można złożyć za pośrednictwem e-doręczeń na adres: AE:PL-56414-95714-BRIRR-21 lub ePUAP na adres: /770979683/SkrytkaESP .


Dodatkowe informacje, uwagi

Badanie profilu glebowego przeprowadza się w okresie pełnej wegetacji roślin i po unormowaniu się stosunków wodno–powietrznych w glebie.

  1. Formularz wniosku można otrzymać w Biurze Obsługi Mieszkańców lub można pobrać na stronie bip.powiat.slupsk.pl.

  2. Przyjmowanie wniosków w Biurze Obsługi Mieszkańców, na parterze siedziby Starostwa Powiatowego w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14;
    Podpisany elektronicznie wniosek można złożyć za pośrednictwem e-doręczeń na adres: AE:PL-56414-95714-BRIRR-21 lub ePUAP na adres: /770979683/SkrytkaESP.

SPOSÓB REALIZACJI:

  1. Złożenie wniosku o przeprowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów.

  2. Wstępna ocena wniosku pod względem formalno-prawnym.

  3. Zawiadomienie o wszczęciu postępowania administracyjnego lub postanowienie o odmowie wszczęcia

    postępowania w uzasadnionych przypadkach.

  4. Powołanie biegłego klasyfikatora gruntów przez organ prowadzący postępowanie oraz wydanie

    upoważnienia przez Starostę Słupskiego.

  5. Wykonanie czynności klasyfikacyjnych, o których mowa w § 5 ust. 1 pkt 1-3 rozporządzenia Rady

    Ministrów z dnia 12 września 2012 r. w sprawie gleboznawczej klasyfikacji gruntów.

  6. Przyjęcia operatu klasyfikacyjnego do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.

  7. Włączenie do akt postępowania dokumentacji wykonanej w ramach operatu klasyfikacyjnego.

  8. Zebranie materiału dowodowego, w tym przeprowadzenie oględzin nieruchomości, jeśli

    bez zastosowania tego środka dowodowego nie można ustalić całości stanu faktycznego.

  9. W przypadku zmiany klasy gruntów chronionych bądź w przypadku wątpliwości lub uwag co do poprawności sporządzenia projektu ustalenia gleboznawczej klasyfikacji gruntów, starosta

    ma prawo powołać innego biegłego do wydania opinii.

  10. Zawiadomienie właściciela o możliwości zgłaszania zastrzeżeń do projektu ustaleń klasyfikacji oraz

    o możliwości zapoznania się z zebranymi dokumentami, wypowiedzenia się, co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań – w przypadku zgłoszenia zastrzeżeń informacje o sposobie ich rozpatrzenia zawarte zostaną w decyzji.

  11. Wydanie decyzji administracyjnej.

  12. Aktualizacja ewidencji gruntów i budynków na podstawie ostatecznej decyzji o ustaleniu gleboznawczej

    klasyfikacji gruntów.