AB 05 - PRZYJMOWANIE ZGŁOSZEŃ O ZAMIARZE ROZBIÓRKI OBIEKTÓW BUDOWLANYCH
Sposoby dostarczenia dokumentów
-
Wizyta w urzędzie -
Listownie, drogą pocztową -
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
-
Osobiście -
Pocztą -
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
1.Druk zgłoszenia o zamiarze rozbiórki obiektów budowlanych (PB-4).
2. Załączniki:
1) zgoda właściciela obiektu objętego rozbiórką;
2) pełnomocnictwo do reprezentowania inwestora (jeśli inwestor działa przez pełnomocnika)
wraz z opłatą zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. (opłata wniesiona
na konto Urzędu Miasta Słupsk, konto nr 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010);
3) inne (wymagane przepisami prawa).
Informacja uzupełniająca w pliku DOC
Komórka organizacyjna
Wydział Architektoniczno–Budowlany (AB), pok. 106 (I piętro), tel. 59 84-18-548; pok. 107 (I piętro),
tel. 59 84-18-594; pok. 108 (I piętro), tel. 59 84-18-546; pok. 114 (I piętro), 59 84-18-728;
e-mail: architektura@powiat.slupsk.pl
Opłaty
Zwolnione z opłat.
Termin i sposób realizacji
Zgłoszenia należy dokonać przed terminem zamierzonego rozpoczęcia robót budowlanych. Właściwy organ,
w terminie 21 dni od dnia doręczenia zgłoszenia, może, w drodze decyzji, wnieść sprzeciw.
Do wykonywania robót budowlanych można przystąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie.
W przypadku nierozpoczęcia wykonywania robót przed upływem 3 lat od określonego w zgłoszeniu terminu
ich rozpoczęcia, rozpoczęcie tych robót może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia.
Zgodnie z art. 30 ust. 5aa ustawy Prawo budowlane, organ administracji architektoniczno-budowlanej może
z urzędu, przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 5, wydać zaświadczenie o braku podstaw
do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu, o którym
mowa w ust. 6 i 7, oraz uprawnia inwestora do rozpoczęcia robót budowlanych.
Podstawa prawna
- art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.
- art. 31 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.
- Kodeksu postępowania administracyjnego;
- Prawo budowlane.
Tryb odwoławczy
W przypadku wniesienia przez organ sprzeciwu lub nałożenia określonego obowiązku w drodze decyzji,
odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie, do Wojewody Pomorskiego
za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie należy składać w Biurze Obsługi Mieszkańców).
Dodatkowe informacje, uwagi
1. 2. Formularz wniosku dostępny jest w Biurze Obsługi Mieszkańców (PB-4).
Formularz wniosku można pobrać ze strony: bip.powiat.slupsk.pl.
3. Elektroniczny formularz wniosku znajduje się na stronie: https//e-budownictwo.gunb.gov.pl
(wniosek o symbolu PB-4).
Wnioski przyjmowane są w Biurze Obsługi Mieszkańców, na parterze siedziby Starostwa Powiatowego
w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14 lub drogą elektroniczną.