Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Powiat Słupski

AB 05 - PRZYJMOWANIE ZGŁOSZEŃ O ZAMIARZE ROZBIÓRKI OBIEKTÓW BUDOWLANYCH

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

Procedura AB 05

1.Druk zgłoszenia o zamiarze rozbiórki obiektów budowlanych (PB-4).

2. Załączniki:

1) zgoda właściciela obiektu objętego rozbiórką;

2) pełnomocnictwo do reprezentowania inwestora (jeśli inwestor działa przez pełnomocnika)

wraz z opłatą zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. (opłata wniesiona

na konto Urzędu Miasta Słupsk, konto nr 35 1140 1153 0000 2175 4200 1010);

3) inne (wymagane przepisami prawa).

 Zgłoszenie rozbiórki PB-4

 Informacja uzupełniająca w pliku DOC


Komórka organizacyjna

Wydział Architektoniczno–Budowlany (AB), pok. 106 (I piętro), tel. 59 84-18-548; pok. 107 (I piętro),

tel. 59 84-18-594; pok. 108 (I piętro), tel. 59 84-18-546; pok. 114 (I piętro), 59 84-18-728;

e-mail: architektura@powiat.slupsk.pl


Opłaty

Zwolnione z opłat.


Termin i sposób realizacji

Zgłoszenia należy dokonać przed terminem zamierzonego rozpoczęcia robót budowlanych. Właściwy organ,

w terminie 21 dni od dnia doręczenia zgłoszenia, może, w drodze decyzji, wnieść sprzeciw.

Do wykonywania robót budowlanych można przystąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie.

W przypadku nierozpoczęcia wykonywania robót przed upływem 3 lat od określonego w zgłoszeniu terminu

ich rozpoczęcia, rozpoczęcie tych robót może nastąpić po dokonaniu ponownego zgłoszenia.

Zgodnie z art. 30 ust. 5aa ustawy Prawo budowlane, organ administracji architektoniczno-budowlanej może

z urzędu, przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 5, wydać zaświadczenie o braku podstaw

do wniesienia sprzeciwu. Wydanie zaświadczenia wyłącza możliwość wniesienia sprzeciwu, o którym

mowa w ust. 6 i 7, oraz uprawnia inwestora do rozpoczęcia robót budowlanych.


Podstawa prawna

- art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.

- art. 31 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r.

- Kodeksu postępowania administracyjnego;

- Prawo budowlane.


Tryb odwoławczy

W przypadku wniesienia przez organ sprzeciwu lub nałożenia określonego obowiązku w drodze decyzji,

odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie, do Wojewody Pomorskiego

za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie należy składać w Biurze Obsługi Mieszkańców).


Dodatkowe informacje, uwagi

1. 2. Formularz wniosku dostępny jest w Biurze Obsługi Mieszkańców (PB-4).

Formularz wniosku można pobrać ze strony: bip.powiat.slupsk.pl.

3. Elektroniczny formularz wniosku znajduje się na stronie: https//e-budownictwo.gunb.gov.pl

(wniosek o symbolu PB-4).

Wnioski przyjmowane są w Biurze Obsługi Mieszkańców, na parterze siedziby Starostwa Powiatowego

w Słupsku, ul. Szarych Szeregów 14 lub drogą elektroniczną.